عاملی که سبب موفقیت تحصیلی افراد طی زندگی می‌شود

عاملی که سبب موفقیت تحصیلی افراد طی زندگی می‌شود
بر اساس نتایج تحقیقات جدید، محیط آموزشی مناسب در منزل موجب موفقیت تحصیلی افراد طی زندگی خواهد شد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، محققان اظهار کردند: والدینی که به طور منظم برای کودکان کتاب می‌خوانند و یا با آنان در مورد کتاب‌های مختلف صحبت می‌کنند در آزمون‌های ریاضی در سنین نوجوانی موفق هستند. در این تحقیق، محققان آلمانی ۲۲۹ کودک در سن سه سالگی تا پیش‌دبستانی و سپس ۱۲ تا ۱۳ سالگی را با آزمون‌های مهارت ریاضی به صورت سالانه مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان دریافتند کودکانی که در سنین پیش از دبستان در معرض محرک‌های زبان و ریاضی قرار دارند در دوران دبستان و مقطع بعدی در خواندن و مهارت ریاضی موفق‌تر هستند.

محقق این تحقیق، دکتر سیمون لرل از دانشگاه بامبرگ آلمان اظهار کرد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد قرار گرفتن کودکان در معرض کتاب‌های مختلف نه فقط موجب یادگیری بهتر آنان در خواندن و نوشتن می‌شود بلکه مهارت‌های ریاضی آنان نیز تقویت خواهد شد.

فعالیت خواندن و نوشتن در کودکان و همکاری والدین با آنان موجب تعامل بیشتر والدین در خواندن و نوشتن و همچنین افزایش مهارت‌های ریاضی شده و مهارت‌های زبانی کودکان نیز تقویت می‌شود.

محققان در ادامه افزودند: این روش نه فقط در یادگیری تحصیلی مؤثر است، بلکه در آموزش کودکان به عنوان یک فرد، نقش وی در آینده به عنوان مادر یا پدر و شخصیت اجتماعی و اقتصادی نیز تأثیر بسزایی دارد.

نتایج این تحقیق در نشریه School Effectiveness and School Improvement منتشر شده است.


telegram2 files