امضا تفاهم نامه سازمان بهزیستی کشور با وزارت ورزش و جوانان در خصوص ساماندهی مراکز تخصصی مشاور ازدواج و خانواده و آموزش های حوزه ازدواج و خانواده

امضا تفاهم نامه سازمان بهزیستی کشور با وزارت ورزش و جوانان در خصوص ساماندهی مراکز تخصصی مشاور ازدواج و خانواده و آموزش های حوزه ازدواج و خانواده

تفاهم نامه ساماندهی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و آموزش های این حوزه با حضور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، میان این وزارت خانه و سازمان بهزیستی امضا شد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل ازخبرگزاری مهر، ظهر امروز تفاهم نامه همکاری میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی در خصوص ساماندهی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و آموزش‌های این حوزه در محل سازمان بهزیستی امضا شد.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در این مراسم گفت: در حال حاضر ۱۸۲ مرکز فعال برای مشاوره خانواده و ازدواج داریم و ۱۰۰ مرکز نیز متقاضی ارائه خدمات در حوزه ازدواج و خانواده بوده اند که با امضای این تفاهم نامه و هم افزایی این دو دستگاه زمینه فعالیت این مراکز نیز فراهم خواهد شد.

تندگویان تصریح کرد: وعده ما به دولت تشکیل ۳۰۰ مرکز مربوط به مشاوره ازدواج و خانواده است که امیدواریم با همکاری وزارت ورزش و سازمان بهزیستی به این رقم دست یابیم.

وی اظهار داشت: در این مراکز آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج به جوانان داده می‌شود و در سال نیز دوره‌های رایگان مختلف در مناسبت‌های مختلف برای جوانان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: باور ما این است که آموزش‌های قبل از ازدواج باید در کشور اجباری شود و این همکاری با سازمان بهزیستی موجب هم افزایی در این زمینه خواهد شد. ما آماده همکاری‌های بیشتر با سازمان بهزیستی در زمینه جوانان آن هم با ظرفیت ۲۲۰۰ سمن فعال خود هستیم.

در ادامه وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی نیز گفت: نهاد خانواده کلیدی ترین نهاد برای حفظ کیان جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. یکی از آسیب‌های اجتماعی تیز طلاق است و فراگیر شدن آن یکی از مشکلات است. طبیعی است مشاوره‌های ازدواج در قبل، حین و بعد از ازدواج می‌تواند برای جوانان بسیار مؤثر باشد چراکه یادگیری مهارت‌های ازدواج می‌تواند از چالش‌ها پیشگیری کند.

وی افزود: به همین منظور آموزش و دادن ایجاد فرصت برای ازدواج سالم و پیشگیری از ازدواج ناموفق برای جوانان از اهداف این تفاهم نامه است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما تعدد مراکز مجوز دهنده است که باید در این زمینه روند مجوز گرفتن را تسهیل کنیم و براین مبنا یکی از مفاد این تفاهم نامه ایجاد یک هم افزایی در خدمت رسانی به جوانان و تسهیل مراکز فعال در این زمینه است.

قبادی دانا تصریح کرد: هدف ما کاهش طلاق که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، زمینه‌های آن و تأثیرگذاری بر روی جوانان است.


telegram2 files