مضرات اشعه اسمارت فون ها بر حافظه نوجوانان

مضرات اشعه اسمارت فون ها بر حافظه نوجوانان

 

محققان عنوان می کنند افزایش قرارگیری در معرض اشعه ناشی از تلفن های موبایل بر حافظه نوجوانان تاثیر دارد.

 

 

به گزارش سایک نبوز و به نقل ازخبرگذاری مهر، یافته های محققان سوئیسی نشان می دهد قرارگیری در معرض میادین الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی (RF-EMF) ساطع شده از تلفن های موبایل به مدت بیش از یک سال می تواند تاثیر منفی بر رشد حافظه مجازی نوجوانان داشته باشد.

حافظه مجازی در نیمکره راست مغز قرار گرفته و ارتباط آن با RF-EMF در نوجوانانی که با موبایل شان از طریق گوش سمت راست شان استفاده می کنند، بسیار قابل توجه است.

«مارتین روزلی»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه سلامت عمومی سوئیس، در این باره می گوید: «این موضوع بیانگر این مسئله است که RF-EMF جذب شده از طریق مغز مسئول وجود این ارتباط مشاهده شده است.»

وی در ادامه می افزاید: «خطرات احتمالی برای مغز را می توان با استفاده از هدفون در حین مکالمه به حداقل رساند. معمولا در زمان های که کیفیت شبکه پایین بوده و موبایل با حداکثر قدرت عمل می کند، خطرات ناشی از امواج آن بیشتر است.»

به نظر می رسد سایر ابعاد استفاده از ارتباطات وایرلس نظیر ارسال پیام متنی، گیم بازی کردن یا جستجو در اینترنت مغز را کمتر در معرض RF-EMF قرار می دهد و با رشد عملکرد حافظه ارتباطی ندارد.

به گفته روزلی، «هنوز مشخص نیست که RF-EMF چگونه می تواند بر فرآیندهای مغز تاثیر گذارد. از اینرو نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.»

در این مطالعه، ۷۰۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال در طول مدت یک سال تحت بررسی بودند.


telegram2 files