مشاوره‌های ازدواج و خانواده «بیمه» می‌شوند

مشاوره‌های ازدواج و خانواده «بیمه» می‌شوند

 

یک مسئول در وزارت ورزش وجوانان گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های مشاوره ازدواج و خانواده، در قانون مقدمات استفاده از بیمه‌های پایه و مقدماتی برای این موضوع فراهم شده است.

 

 

مهندس سیدجواد رضوی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر جوانان وزارت ورزش و جوانان که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با تاکید بر انتخاب آگاهانه برای ازدواج، عنوان کرد: حدود ۴۷ درصد طلاق های صورت گرفته مربوط به ۵ سال نخست زندگی است که بیانگر این موضوع است که باید زمان بیشتری را صرف انتخاب درست کنیم و عدم توجه به این مهم تبعات بسیار خطرناکی را به همراه دارد.

وی افزود: از این رو وزارت ورزش و جوانان تمرکز ویژه‌ای به این بخش دارد و با برگزاری کارگاه‌ها و مشاوره تلاش می کند افراد را در انتخاب آگاهانه شریک زندگی خود یاری دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر جوانان وزارت ورزش و جوانان به اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و گفت: کارگاه های مهارتهای زندگی با سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید بوده است که شامل مهارتهای پیش و پس از ازدواج است. در همین راستا در سال ۹۶ بیش از ۳هزار و ۹۰۰ کارگاه در سراسر کشور برگزار شده است و بیش از ۱۷۴هزار نفر در این دورهها شرکت کرده اند.

رضوی با بیان اینکه استانداردسازی لازم در تمامی فعالیتهای کارگاههای ازدواج توسط وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است ، بیان کرد : تنها مراکزی که با لوگوی وزارت ورزش و جوانان و همکاری نظام روان شناسی فعالیت می کنند مشاوره ازدواج و خانواده را به صورت تخصصی ارائه می دهند.

وی افزود : هزینه بهره‌مندی از این مشاوره‌ها بالاست چرا که توسط بخش خصوصی اداره می شوند و در قانون مقدمات استفاده از بیمه‌های پایه و مقدماتی فراهم شده است.

این مسئول وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد : بر اساس آمار ، حدود ۳۰ درصد از افرادی که در سال ۹۶ به این مراکز مراجعه کرده اند برای مشکلات خانوادگی و ۴۰درصد برای مشکل رفتاری بوده است .همچنین در این مراکز ۱۹ درصد مشاوره پیش از ازدواج و ۱۰ درصد مشاوره زوجین ارائه شده است.

رضوی خاطرنشان کرد : بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم برای وزارت ورزش و جوانان و دیگر ارگانها در خصوص مشاوره و کارگاههای پیش از ازدواج تکالیفی را مشخص کرده است که لزوم هم افزایی دستگاهها برای نیل به این اصل بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه گفت: ساماندهی و هماهنگی در حوزه جوانان از طریق شورای عالی جوانان که از بخشهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به صورت مستمر دنبال می شود و اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص تسهیل گری مالی برای ازدواج گفت: برای این بخش از ظرفیت خیرین استفاده شده است. از سال ۹۴ اقداماتی برای سازماندهی خیرین ازدواج در سراسر کشور آغاز و در شانزده استان مجمع خیرین استانی راه اندازی شده است که فعالیتهایی را از خرید جهیزیه تا برگزاری مراسم ازدواج انجام می دهند.

رضوی تاکید کرد : از آنجایی که امسال سال حمایت از تولید داخلی است خیرین باید در خصوص کالای ایرانی تمرکز داشته باشند.

وی ظرفیت تشکل های فعال و مردم نهاد در حوزه خانواده و ازدواج را دارای اهمیت بالایی دانست و اظهار کرد : اگر همه دستگاه‌های دولتی هم دست به دست هم دهند بدون مشارکت مردم و افراد داوطلب نمی توانیم برنامه های موفقی داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا


telegram2 files