آغاز هفته آگاهی از مغز

آغاز هفته آگاهی از مغز

هفته آگاهی از مغز در سراسر کشور به صورت همزمان در بهزیستی، مهد کودک ها، مدارس، دانشگاهها، باشگاه های ورزشی، شهرداری ها و… از امروز آغاز به کار کرد که به همین مناسبت سمینارها و برنامه های خاصی در این اماکن برگزار می شود تا همه سنین (از کودکان تا کهن سالان)  با مغز خود آشنا شوند و به بهداشت مغز توجه بیشتری کنند.

امروز نخستین روز این هفته است که به کودکان اختصاص دارد و در این راستا بروشورهایی به منظور تمرین‌های عملی ساده برای تقویت مغز کودکان با همکاری سازمان بهزیستی در مهد کودک‌های شهر تهران منتشر می‌شود.

در نهم اسفند ماه و دومین روز هفته آگاهی از مغز، سمینار روانشناسی ورزشی با عنوان آشنایی با مغز در حوزه ورزش برگزار خواهد شد. همچنین دهم اسفند ماه که  به دانش آموزان اختصاص دارد، روزنامه دیواری دانش‌آموزی در تیراژ وسیع در سطح مدارس کشور پخش می‌شود.

آغاز هفته آگاهی از مغز

 روز سوم این هفته به عموم مردم اختصاص دارد که در این راستا، بیل بردهایی با همکاری شهرداری در سطح شهر به منظور معرفی هفته آگاهی از مغز پخش می شود و بروشورهایی در متروها و اماکن عمومی در معرض دید قرار می گیرد. همچنین در روز ۱۳ اسفند ماه در فرهنگسرای ایوانک برنامه ویژه ای با عنوان تاثیر رفتار در مغز در حوزه اجتماعی و سلامت برگزار می‌شود.

در روز پایانی هفته آگاهی از مغز، سمینار دانشجویی با حضور دانشجویان و انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشکده فنی دانشگاه تهران توسط انجمن های دانشجویی در دانشگاهها و خوابگاهها برگزار می‌شود.

همچنین در این روز، مراسم ویژه‌ای در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد. از سوی دیگر در روز پایانی، نمایشگاهی از  دستاوردهای حوزه مغز و شناخت که توسط محققان ایرانی به نتیجه رسیده برپا می شود. همچنین فیلمی با محوریت علوم شناختی در این روز پخش می شود که بعد از پخش مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.


telegram2 files