کاهش ۱۸ درصدی کودک آزاری در تهران

کاهش ۱۸ درصدی کودک آزاری در تهران
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت:کودک آزاری در تهران به دلیل برگزاری کارگاه های آموزشی سازمان بهزیستی در ۶ ماهه نخست سال جاری، کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

احمد خاکی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران اظهار داشت: با توجه به حساسیت مبحث کودک آزاری و اهمیت ویژه ای که این موضوع از آن برخوردار است، سازمان بهزیستی کشور به برگزاری کارگاه های آموزشی در این خصوص اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: کارگاه های آموزشی با هدف آشنایی کودکان با حقوق خود و آموزش خود مراقبتی به کودکان، در سطح استان، شهرستان و سایر شهرهای سراسر کشور، برگزار می شود.

وی با اشاره به محتوای آموزشی کارگاه های فوق خاطرنشان کرد: محتوای آموزشی که در کارگاه ها به مربیان، کودکان و پدر و مادر آنها ارائه می شود، موجب افزایش آگاهی این افراد و در نهایت کاهش کودک آزاری شده است.

خاکی یادآور شد: کودکان آموزش های خود مراقبتی را از مربیان و والدین خود فرا می گیرند و بر این اساس در مواجهه با انواع کودک آزاری می توانند رفتار مناسبی را اتخاذ کنند و کمتر مورد آسیب واقع شوند و همچنین نگاه والدین به کودکان و حقوق آنها تغییر می کند و مراقبت بیشتری را در نگهداری و پرورش کودکان خود لحاظ می کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: رعایت حقوق کودکان، برای همه مردم دارای اهمیت است و در صورتی که آگاهی بخشی این حقوق و حساسیت نسبت به رعایت آن برای همه مردم ایجاد شود، سایر افراد در جایگاه خود در رابطه با تحقق حقوق کودک و جلوگیری از وقوع هر گونه جرمی با آن تلاش می کنند.

منبع :

باشگاه خبرنگاران

بیشتر بخوانید


telegram2 files