مشکلات سلامت روان مردان شاغل بیشتر از زنان است

مشکلات سلامت روان مردان شاغل بیشتر از زنان است
فرید براتی سده، رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق آمار تحقیق « وضعیت سلامت روان و کیفیت زندگی کاری کارکنان مراکز صنعتی و تولیدی» ، هفت درصد جامعه کاری، علائم شدید استرس را دارند.

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایران خبر، فرید براتی سده روز سه شنبه در نشست خبری در سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: این تحقیق به صورت تصادفی روی ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت کاری کشور در ۲۸ استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: نتایج این تحقیق نشان داد وضعیت سلامت روان کارکنان مراکز صنعتی و تولیدی استان های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و زنجان خوب نبود و وضعیت سلامت روان کارکنان مراکز صنعتی و تولیدی استان های هرمزگان، گلستان و البرز در شرایط بهتری نسبت به سایر استان ها قرار داشت.
وی خاطرنشان کرد: طبق این تحقیق، مشخص شد مشکلات روانی مردان شاغل بیشتر از زنان است که شاید نان آور بودن، یکی از دلایل آن باشد.
رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: اصلی ترین مشکل مردان شاغل، موضوع امنیت شغلی است.
براتی سده افزود: مشکلات سلامت روان در کارکنانی که طلاق گرفته اند یا روزمزد و شب کار هستند، بیشتر است.
وی، خستگی بیش از حد، اضطراب، نگرانی و احساس دلتنگی، غمگینی و کمردرد را از مهم ترین علائم و نشانه های استرس کارکنان نام برد.
وی، نبود تسهیلات مشاوره ای، نبود تسهیلات پزشکی، تفاوت زیاد حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان با مدیران و روسا، نگرانی از تامین هزینه مسکن و سر و صدای زیاد در محیط کار را از مهم ترین مشکلات محیط کاری طبق این تحقیق، عنوان کرد.
براتی سده افزود: بالا ترین استرس محیط کار نیز مربوط به استان های محروم شامل خراسان شمالی، زنجان و سیستان و بلوچستان بود.

بیشتر بخوانید


telegram2 files