تغییر دارو همیشه بهترین راه درمان افسردگی مقاوم نیست

تغییر دارو همیشه بهترین راه درمان افسردگی مقاوم نیست

مطالعه جدیدی بیان می‌کند که تغییر داروی ضد افسردگی، همیشه بهترین راه برای درمان بیماران مبتلا به افسردگی که به اولین دارو جواب نمی‌دهند، نیست.

محققان دریافتند که در بین بیش از ۱۵۰۰ بیمار افسرده در ۳۵ مرکز پزشکی امریکا، بهترین تخفیف علائم زمانی حاصل شد که افراد به جای تغییر دارو، تحت درمان با یک داروی ضد روان‌پریشی یا یک داروی ضد افسردگی ثانوی قرار گرفتند.

دکتر سمیه محمد، استادیار ببالینی روان‌پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل و مؤلف این مطالعه، گفت: «ما دریافتیم که در بین سه راهکار ارزیابی شده در این مطالعه، شواهد بیشترین فایده مربوط به اضافه کردن یک داروی ضدروان‌پریشی به داروهای ضدافسردگی قبلی است.»

محققان دریافتند که ۲۹ درصد از بیمارانی که داروی ضد افسردگی آریپیپرازول را به مدت ۱۲ هفته و در کنار داروی ضد افسردگی قبلی، مصرف می‌کردند، به طور تقریباً کاملی از علائم افسردگی رهایی پیدا کردند.

این نرخ در مورد کسانی که بوپروپیون به داروهایشان اضافه شد، ۲۷ درصد و در مورد کسانی که داروی ضد افسردگی را تغییر دادند، ۲۲ درصد بود.

احتمال پاسخ معنادار بالینی به درمان نیز در افرادی که آریپیپرازول به درمان‌شان اضافه شده بود، نسبت به دو گروه دیگر بیشتر بود.

این مطالعه در روز ۱۱ ژوئیه در Journal of the American Medical Association منتشر شد.

منبع :  MedLinePlus
سلامانه


telegram2 files