کاهش سن خودکشی در کشور

کاهش سن خودکشی در کشور

رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افسردگی باید در جامعه کاهش یابد چرا که این معضل یکی از عوامل اساسی بروز خودکشی است.

دکتر محمدرضا غنازاده روز سه شنبه در همایش پیشگیری از رفتار خودکشی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به عوامل خطرپذیر خودکشی اعم از ترک تحصیل، طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی و بیماری های روانی در جامعه اظهارداشت: همه باید تلاش کنیم با به کارگیری سازوکارهای مناسب افسردگی را در جامعه کاهش دهیم که با انجام آن به طور قطع آمار خودکشی کاهش خواهد یافت.
وی افزود: جلوگیری از روند روبه رشد خودکشی در جامعه عزم ملی می طلبد و همه دستگاهها باید کمک کنند تا از این آمار در جامعه بکاهیم.
وی بیان داشت: ما نباید تنها به آموزش مهارت زندگی بسنده کنیم بلکه اگر بخواهیم در جلوگیری از آمار خودکشی موفق باشیم باید اول از آموزش و پرورش آغاز کنیم و از سویی دیگر عوامل خطر پذیر خودکشی را جدی بگیریم.
غنازاده گفت: در جامعه باورهایی وجود دارد که با تقویت این باورها که ریشه در اعتقادات و خانواده ها دارند می تواند در کنترل خودکشی نقشی اساسی ایفا کند.
وی اضافه کرد: آمار دقیق خودکشی در کشور ارائه نمی شود چون بسیاری از خانواده ها حاضر نیستند قربانیان خودکشی در بیمارستان ها به همین نام ثبت شوند لذا با عناوین تصادف و غیره سعی دارند خودکشی اعضای خانواده خود را پنهان کنند.
وی بیان کرد: با وجود این براساس آمار رسمی اعلام شده در سال ۹۵ از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشوربه طور میانگین ۱۱۱ نفر اقدام به خودکشی کردند که حدود ۳ نفر منجر به فوت شده است.

غفارزاده با اشاره به اینکه سن خودکشی در کشور پایین آمده است، یادآور شد: در خوابگاه‌ها به سبب دوری جوانان از خانواده با این معضل مواجه هستیم.

منبع : ایرنا
فارس

بیشتر بخوانید


telegram2 files