مرگ «آتنا»همه را تکان داد/بهزیستی معماری روانی جامعه را بررسی کند

مرگ «آتنا»همه را تکان داد/بهزیستی معماری روانی جامعه را بررسی کند
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مرگ «آتنا» همه ما را تکان داد، گفت: بهزیستی باید در این رابطه معماری روانی و اجتماعی جامعه را بررسی کند.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری مهر, علی ربیعی عصر چهارشنبه در نشست مدیران بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی به مجموعه ای کارآمد تبدیل شده و کسی نمی تواند بهزیستی را انکار کند، اظهار داشت: اهمیت سیاست رفاهی بر کسی پوشیده نیست و هیچ برنامه توسعه ای بدون سیاست اجتماعی نتیجه ندارد.

بهزیستی سازمانی غیر سیاسی است

وی با تاکید بر اینکه نیاز به تور حمایتی و سازمان های حمایتی داریم، گفت: بررسی سیاست های فرهنگی و اجتماعی، عدم امنیت اجتماعی و … به بهزیستی بر می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در بهزیستی با پیچیدگی خاصی روبرو هستیم، بیان داشت: پروژه های اجتماعی باید در کشور عملیاتی شوند چرا که ذی نفعان فراوانی دارند.

وی با اشاره به برنامه ششم بیان داشت: این برنامه یکی از برنامه های بی نظیر است که باید آموزش آن برای مدیران بهزیستی در دستور کار قرار گیرد.

ربیعی با تاکید بر استراتژی کار علمی در بهزیستی بیان داشت: سازمان بهزیستی غیر سیاسی است و همه اقشار اجتماعی باید در آن حضور داشته باشند.

ضرورت تحقق بهزیستی مهربان و با حوصله

وی با بیان اینکه مردم نمره بسیار بالایی به بهزیستی می دهند، گفت: باید بهزیستی چالاک مدنظر قرار گیرد و ایجاد بهزیستی خانه محور و جامعه محور در دستور کار قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت تحقق بهزیستی مهربان و با حوصله در کشور گفت: ذات بهزیستی با مهربانی گره خورده است.

ربیعی بیان داشت: تولید دانش داخلی در بهزیستی کم است و این در حالی است که ظرفیت های فراوانی در بهزیستی وجود دارد.

وی با اشاره به بحث سلامت اجتماعی، روانی و جسمی در جامعه بیان داشت: خوشبختانه مفهوم سلامت اجتماعی در کشور محقق شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت اجتماعی بیان داشت: لبخند و مهر در بهزیستی داشته باشیم و بهزیستی تنها مبتنی بر مسائل مالی نباشد.

مرگ «آتنا» همه را تکان داد

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرگ «آتنا» گفت: مرگ آتنا همه ما را تکان داد.

وی با اشاره به رخ دادن این اتفاق مشابه برای «ستایش» در سال های گذشته گفت: در این رابطه باید دید که چگونه کسی که دچار ناامنی روانی و اجتماعی می شود را آموزش داد و باید بررسی شود که چرا اینگونه اتفاقی رخ داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خانواده ها باید آگاهی پیدا کنند تا دیگر «آتنا» و «ستایش» هایی را نداشته باشیم، افزود : در این رابطه بهزیستی باید ورود پیدا کند و معماری روانی و اجتماعی جامعه را بررسی کند

ربیعی بیان داشت: در این رابطه باید پروژه مطالعاتی از سوی بهزیستی و راهکارهای لازم در دستور کار قرار گیرد.


telegram2 files