بهبود حافظه انسان با تحریک مغزی

بهبود حافظه انسان با تحریک مغزی

به گزارش سایک نیوز به نقل از رکنا, دانشمندان عصب‌شناس امپریال کالج لندن، به‌تازگی دریافته‌اند که تحریک الکتریکی مغز و ایجاد هماهنگی بین دو قسمتی از آن که در حافظه‌ ی انسان نقش دارند، باعث بهبود حافظه می‌شود.

مغز انسان یک عضو دقیق و بسیار پیچیده است که در اصل از طریق فرآیندهای الکتروشیمیایی عمل می‌کند؛ بنابراین استفاده از جریان الکتریکی ضعیف و ایجاد تغییراتی در نحوه‌ی عملکرد مغز روشی است که توسط متخصصین عصب‌شناس کاملا تأیید شده و قابل قبول است.
از تحریک عمقی مغز برای کنترل و کاهش علائم افسردگی تا ایجاد تغییراتی در ماده‌ی خاکستری مغز برای بهبود بینایی فرد، تکنیک‌هایی هستند که در‌ آن‌ها از جریان الکتریکی استفاده می‌شود. از نظر بسیاری از متخصصین نورولوژی، این تکنیک‌ها برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب بسیار امیدوارکننده و نویدبخش هستند.

تحقیق جدیدی که در امپریال کالج لندن انجام شده است، نشان می‌دهد که جریان الکتریکی خفیف با ولتاژ پایین می‌تواند به هماهنگ کردن اجزای مختلف مغز کمک کند. دانشمندان معتقد هستند که این انطباق و هماهنگی در عملکرد بخش‌های مختلف مغز می‌تواند باعث بهبود حافظه و همچنین درمان بیمارانی شود که حافظه و توانایی شناختی آن‌ها دچار اختلال شده است. دانشمندان بسیار خوش‌بین هستند که با استفاده از این تکنیک، در آینده بتوانند اختلالات نورولوژیک را درمان کنند.

بیشتر بخوانید
علل از دست دادن حافظه
خواب به تثبیت رویدادهای منفی در حافظه کمک می کند
پژوهشگران کانادایی: حافظه را می توان پاک کرد
پژوهش های تازه در خصوص حافظه صوتی


telegram2 files