تبلیغات انتخاباتی به سمت سلامت اجتماعی و روانی برده شود

تبلیغات انتخاباتی به سمت سلامت اجتماعی و روانی برده شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا پوراعتماد رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: کشور درسه حوزه محیط زیست، اقتصاد و موضوعات اجتماعی و روانی، مشکلات جدی دارد و جامعه روانشناسان نقش موثری در مواجهه و برطرف ساختن مشکلات اجتماعی و روانی دارند.

وی افزود: مشکلات روانی و اجتماعی در کشور، فوق العاده زیاد است و آمار و ارقام نشان می‌دهد در شاخص های اجتماعی و روانی مانند اعتیاد، آموزش و افت تحصیلی در۱۰ سال گذشته، وضعیت رو به بهبودی نداشتیم.

پوراعتماد ادامه داد: سیستم‌های کشور از استفاده از خدمات روانشناسان محروم ماندند درحالیکه سلامت اجتماعی و روانی یکی از ارکان مهم کیفیت زندگی و بهزیستی است.

رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: نقشه راهبردی ۲۰ ساله نظام، فرد سالم و جامعه سالم را مدنظر دارد اما سئوال اینجاست که آیا در این مسیر قرار گرفته ایم؟

پوراعتماد خاطرنشان کرد: بدون کمک جامعه روانشناسان و مشاوران دسترسی به اهداف فرد سالم در جامعه سالم، میسر نیست.

 
نرخ خدمات روانشناسی واقع بینانه نیست

رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغزدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درپاسخ به سئوالی مبنی بر تعرفه های بالای برخی روانشناسان گفت: در تمام اصناف و حرفه ها، سوءاستفاده هایی وجود دارد اما مردم باید فقط به مراکز دارای پروانه معتبر مراجعه کنند.

پوراعتماد از مردم خواست تا تعرفه های غیرقانونی را به کمیسیون تخلفات گزارش کنند.

وی ادامه داد: قیمت های خدمات روانشناختی ازسوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام شده و کاملا مشخص و بین۴۰ هزار تا ۹۷ هزار تومان متغیر است.

وی تصریح کرد: نرخ گذاری خدمات روانشناختی، واقع بینانه نیست و مشکلاتی مانند اخذ تعرفه بیشتر پیش می آید اما آنچه قانون می گوید، فصل الخطاب است.

 
تبلیغات انتخاباتی را به سمت سلامت اجتماعی ببرید

رئیس پژوهشکده علوم شناختی ومغز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گمان می رود اگر تبلیغات انتخابات به سمت سلامت اجتماعی و روانی برود، آن نامزدها شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارند.

پوراعتماد افزود: این پیش بینی ها از تئوری بازی – زیرشاخه علم ریاضی – حاصل می شود.


telegram2 files