مراسم اهداء پروانه اشتغال تخصصی روان شناسان و مشاوران همزمان با ایام مبارک دهه فجر

مراسم اهداء پروانه اشتغال تخصصی روان شناسان و مشاوران همزمان با ایام مبارک دهه فجر

به گزارش سایک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، همزمان با یوم الله دهه مبارکه فجر، مراسم اهداء پروانه اشتغال تخصصی روان شناسان و مشاوران، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه سال جاری در تالار ” سلام ” سازمان، با حضور دکتر عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، معاونین، بازرسان سازمان و جناب آقای مهندس رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و دکتر صبحی مدیرکل دفتر ازدواج و خانواده برگزار گردید. در این مراسم ۱۰۵ نفر از روان شناسان و مشاوران پروانه اشتغال تخصصی خود را دریافت کنند.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران،  دکتر محمد حاتمی عضو شورای مرکزی و معاون امور کمیسیون های سازمان، با بیان چگونگی فرایند دریافت پروانه اشتغال تخصصی از کمیسیون ها،  اظهار داشت علت طولانی  شدن نوبت دهی در بعضی از کمیسیونها مانند بالینی،خانواده و عمومی ازدیاد تعداد متقاضیان در این کمیسیون ها است. البته جهت بروزرسانی نوبت مصاحبه تدبیرهایی اندیشیده شده است از جمله اینکه ، طرح بروزرسانی تهیه و تدوین گردیده است که باید به تصویب شورای مرکزی برسد، ترمیم اعضای کمیسیون ها در دستور کار قرار گرفته شده است که انشاالله جلسات این کمیسیونها را دو یا سه مرتبه در هفته برگزار کنیم. از طرفی در صدد فعال سازی کمیسیون تلفیق در استانها هستیم تا از حجم پرونده های ارسالی به تهران کم شود اما به هر حال این مسئله باید در شورای مرکزی مصوب شود که متاسفانه بارها به تاخیر افتاده است.

مشاور عالی سازمان اظهار داشت که پیرو زحمات بی وقفه ریاست محترم سازمان، جناب آقای دکتر اللهیاری و تعامل مثبت ایشان با هیات دولت، کمیسیون های مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر ارگانها، خوشبختانه افق های روشنی برای روان شناسی و مشاوره کشور قابل تصور است و همین تلاشهای طی ۴ سال گذشته است که  باعث شده در حال حاضر روان شناسی و مشاوره در کشور جایگاه خوبی داشته باشد و تقریبا تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی محوریت سازمان را به عنوان رکن تخصصی روان شناسی و مشاوره کشور بپذیرند البته برای حفظ و ارتقاء این جایگاه ضرورت دارد که همگرایی و وحدت در بین خانواده روان شناسی و مشاوره به عنوان رمز موفقیت حفظ شود و بنده به عنوان عضو شورای مرکزی دست وحدت را بسوی همه اعضاء و خانوده فهیم روان شناسان و مشاوران کشور دراز می کنم.

دانشیار دانشگاه خوارزمی تهران گفت: هر زمانی که بین ما وحدت حاکم بوده است کارهای بزرگی مانند، تاسیس سازمان نظام و برگزاری روز روان شناس انجام داده ایم   و ما آرزو داریم روان شناسی و مشاوره به جایگاه واقعی خود که همانا خط اول سلامت کشور است برسد. نگاه درمان محور آسیب زننده است و آسیب را افزایش می دهد بنابراین ما باید به دنبال پیشگیری باشیم و این مهم فقط با حضور تخصصی روان شناسان و مشاوران در صحنه  میسر است. انشا الله با وحدت کلمه روان شناسی و مشاوره کشور را به جایگاه واقعی و والای خود برسانیم.

در ادامه این مراسم دکتر عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، طی سخنانی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، این جلسه را به دلیل حضور جناب آقای مهندس رستمی ، بعنوان یک جلسه ویژه و متفاوت ارزیابی نموده و ابراز امیدواری کردند که حضور ایشان می تواند منشاء آغاز فصل جدیدی از همکاری های مشترک بین سازمان و وزارت ورزش و جوانان باشد.

وی ضمن اشاره به مراسم تحویل پروانه مراکز ازدواج و تحکیم خانواده در وزارت ورزش گفت:  همانگونه که مستحضرید دیروز مراسمی با حضور وزیر محترم در محل وزارت ورزش برگزار گردید و پروانه اشتغال ازدواج و تحکیم خانواده افرادی که صلاحیت آنها در کمیسیون های تخصصی سازمان مورد تایید قرار گرفته بودند به آنها اهدا گردید و این نشان دهنده این است که وزارت ورزش و جوانان محوریت سازمان را پذیرفته است و به قانون احترام گذاشته است. در اینجا لازم می دانم از زحمات ارزنده معاونت امور کمیسیون ها و نظارت حرفه ای جناب آقای دکتر حاتمی و همکاران ایشان سپاسگزاری نمایم که علیرغم مشکلات موجود، مراسم تحویل پروانه را به موقع در سال جاری برگزار نمودند.

ایشان در ادامه ضمن تشکر از زحمات بی شائبه جناب آقای مهندس رستمی به عنوان مدیری که به قانون احترام گذاشته و دغدغه خدمت به مردم را دارد، اشاره کردند رسالت خطیر و اصلی وزارت ورزش و جوانان علاوه بر جوانان ، ازدواج و خانواده ، مربوط به امر ورزش می باشد که روان شناسان و مشاوران می تواند در آن نقش برجسته و والایی داشته باشند .

ریاست سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور بیان کرد که امروزه در دنیای ورزش حرفه ای، روان شناسی و مشاوره به عنوان یک اصل پذیرفته شده است، مسئله­ ای که در ورزش ما مورد غفلت قرار گرفته است.

دکتر اللهیاری ضمن اشاره به آرمان تاسیس فدراسیون روان شناسی ورزشی در کنار فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کردند، همانگونه که مستحضرید سلامت جسمانی فقط ۲۰ درصد از سلامت افراد را شامل می شود که آن ۲۰ درصد هم تحت تاثیر سلامت روانی- اجتماعی و معنویی قرار دارد. به عبارتی ما زمانی می توانیم که در مورد آن ۲۰ درصد موفق عمل کنیم که نگاه روان شناسی، مشاوره، پیشگیری و توانمند سازی داشته باشیم، حال ما برای آن ۲۰ درصد فدراسیون داریم ولی ۸۰ درصد مابقی، مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته است. شاید همانگونه که آقای مهندس رستمی بیان فرمودند این کار سخت، آرمانی و بسیار مشکل باشد و نیاز به مجوزهای زیادی داشته باشد اما بالاخره باید با اتخاذ تدابیر و راهکارهایی حرکت خود را آغاز کنیم، حرکتی که میتواند علاوه براینکه برای روان شناسان و مشاوران  منشاء اشتغال باشد می تواند سرآغاز یک روند مثبت در کمک به ورزش کشور باشد.

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس گفت: الان که بنده در خدمت شما بزرگوان هستم، با اطمینان اعلام می کنم که از نظر روان شناسی و مشاوره در جایگاهی بسیار بالاتر از کشورهای منطقه و در زمینه هایی حتی در سطح کشورهای اروپایی قرار داریم، حرکتی که باید روند صعودی، مثبت و رو به جلو آن مورد حمایت دستگاه های مختلف از جمله وزارت محترم ورزش و جوانان قرار بگیرد.

دکتر عباسعلی اللهیاری در ادامه عنوان کرد که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی پیرو یک کار بسیار فشرده و طاقت فرسا که اکثریت همکاران کمک نمودند یک نگاه پیشگیرانه را اتخاذ کرده است و برای اولین بار احکامی در قانون برنامه آورده شده است که از آسیب های اجتماعی مانند خودکشی و طلاق پیشگیری شود و تحکیم بنیان های خانواده در الویت قرار بگیرد، و مهم تر از همه برای اولین بار در قانون جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرده است که متولی آموزش و مشاوره برای کودکان، نوجوانان و جوانان در کشور، سازمان نظام روان شناسی و مشاوره است. ( صراحتا در متن قانون آورده شده است). البته این مسئولیت در کنار سازمان نظام به ارگانهای دیگری مانند وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت و بهزیستی نیز واگذار شده است ولی نکته مهم این است که استانداردهای تخصصی این دوره ها را سازمان نظام روان شناسی و مشاوره تعیین می کند.

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از مشکلات اساسی در امر ازدواج،  که جوانان با آن روبرو هستند بیان کرد که شاید جوانان در زمینه های بسیاری مانند رانندگی، کامپیوتر، IT و غیره دارای تخصصهایی باشند ولی متاسفانه اصل زندگی در مورد آنها مورد غفلت قرار گرفته است و آموزشی در این زمینه صورت نگرفته است و این رسالتی است که وزارت ورزش و جوانان و مخصوصاً معاونت ساماندهی امور جوانان باید آن را در الویت برنامه های خود قرار دهد.

 

۱۴۸۶۸۰۴۲۲۶

ایشان گفت: خوشبختانه ما هم اکنون در وضعیتی قرار داریم که با کمک شما دوستان و ظرفیتهایی که در سازمان ایجاد شده است با همکاری دانشگاهایی مانند دانشگاه صنعتی شریف که دارای زیر ساخت قدرتمند IT  است بستری را ایجاد کرده ایم که آموزشهای در سطح کلان برای تمامی اقشار جامعه ارایه گردد و هر فردی اعم از جوان، متخصص و غیره بتوانند از طریق تلویزیون و یا گوشی تلفن همراه از این آموزش ها بهره مند شوند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور عنوان کرد که طی چهار سال گذشته ما با تمام توان پیگیر زیر پوشش بیمه بردن خدمات روان شناسی و مشاوره بودیم و جلسات مکرری با بزرگوارانی مانند دکتر جهانگیری معاون اول رئیس محترم جمهور در این زمینه برگزار شده که متاسفانه علیرغم همکاری این بزرگواران به دلیل اینکه زمینه فراهم نبود نتیجه نداد، ولی خوشبختانه الان در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قانون بالا دستی آورده شده است که خدمات روان شناسی و رواندرمانی مورد تایید سازمان روان شناسی و مشاوره،  مشمول بیمه پایه و تکمیلی قرار می گیرد بنابراین با توجه به این حکم، دولت باید به هر شکلی که شده است آیین نامه اجرایی آنرا تدوین و شرایط اجرایی شدن آنرا فراهم .

وی گفت خدمات روان شناسی ومشاوره امروزه به یک نیاز عمومی برای تمام دنیا تبدیل شده است به گونه ای که زمانی بچه ای متولد می شود برای آن یک مشاور حقوقی و یک مشاور روان شناس تعیین می کنند مسئله ای که نیاز آن در جامعه ما هم احساس می شود. الان در حال حاضر بالاترین مطالبه جامعه خدمات روان شناسی و مشاوره است خدماتی که از همان آغاز شامل مهارتهای فرزندپروری، کنترل خشم و پرخاشگری، کنترل استرس، مهارتهای ارتباطی و سایر مهارتها است و باید به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شوند. خوشبختانه زمینه ای  را که توسط دولت تدبیر و امید فراهم شد در مجلس شورای اسلامی مورد نظر مثبت نمایندگان قرار گرفت که بنده در جایگاه رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور هم از دولت تدبیر و امید که در زمینه های گوناگونی مانند مالکیت همین ساختمان و ساختمان یوسف آباد از ما حمایت کردند و هم از مجلس شورای اسلامی کمال تقدیر و تشکر را دارم.

دکتر اللهیاری به از دستور کار دولت خارج شدن لایحه به اصطلاح سلامت روان وزارت بهداشت که در اصل لایحه رسیدگی به بیماران شدید روانی بود اشاره کرد و آنرا نتیجه وحدت و همکاری همه روان شناسان و مشاوران عنوان کرد و از کمیسیون های تخصصی، اعضای شورای مرکزی، بازرسان و همه انجمن علمی مرتبط تشکر کرد که با هماهنگی این کار بزرگ را انجام دادند.

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس به مسئله انتقال رشته روان شناسی بالینی و سلامت به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت این انتقال دارای هیچگونه توجیه عقلانی نبود، فاقد هرگونه مصوبه شوارای انقلاب فرهنگی، مجلس و یا دولت بود و فاقد هرگونه پشتوانه علمی و تخصصی بود و از نظر اجرایی و اجتماعی دارای مشکل بود و قابل پذیرش نبود.  ایشان  به مقایسه روان شناسی و مشاوره در ایران و کشورهای اروپایی پرداخت و عنوان کرد که کشورهای اروپایی در ازای هر ۵۰۰ خانوار یک روان شناس و مشاوره دارند که این عدد در ایران ۴۵۰۰ خانوار است و در بعضی مناطق کشور این عدد به ۱۵۰۰۰ خانوار می رسد،  در تهران که بهترین شهر دانشگاهی و پایتخت کشور است برای هر ۲۵۰۰ خانوار یک روان شناس وجود دارد. بنابراین ما هنوز هم از استاندارد ها عقب هستیم حال اگر این رشته ها از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل شود فاصله ما از این استانداردها بیشتر هم می شود. که خوشبختانه با همکاری شما عزیزان و تلاش تمامی روان شناسان و مشاوران این انتقال انجام نخواهد شد.

وی گفت خوشبختانه در حال حاضر روان شناسی و مشاوره مورد تایید عالی ترین مقامات، نظام ها و دستگاهای کشور قرار گرفته است و در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شورای مرکزی اشاره کرد که فرمودند: روان شناسی و مشاوره برای خانواده ها یک ضرورت است، نه تنها برای درمان بلکه برای پیشگیری. البته روان شناسان و مشاوران دو نکته را مد نظر داشته باشند ۱-رعایت اخلاقی حرفه ای و ۲- حفظ دیانت مردم  .

در پایان دکتر اللهیاری بر وحدت، همدلی و همکاری همه روان شناسان و مشاوران تاکید کرد و از همه حاضرین درخواست کرد که اخلاق حرفه ای را رعایت کنند و به اصول علمی پایبند باشند، تا موانع سر راه سازمان را برداشته و خود را به عنوان یار و یاور شورای مرکزی و سازمان بدانند.

در ادامه این مراسم دکتر ناصر صبحی قراملکی مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، ضمن تشکر از زحمات ارزنده دکتر اللهیاری طی چند سال گذشته، تبریک ایام مبارکه دهه فجر و  تبریک به دریافت کنندگان پروانه اشتغال تخصصی، اظهار امیدواری کرد  این عزیزان در فعالیت حرفه ای  و تخصصی خود اخلاق حرفه ای را رعایت کنند و از نظر علمی-  تخصصی، خود را با مطالعه و پژوهش به روز نگه دارند.

بازرس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور افزود، خیلی مفتخر هستم که به عنوان نماینده جامعه فهیم روان شناسی و مشاوره در وزارت ورزش و جوانان در زمینه امور ازدواج، خانواده و جوانان فعالیت می کنم و همیشه تلاش داشته و دارم که جایگاه روان شناسان و مشاوران را در امور جوانان بویژه ازدواج ارتقاء بخشم.

ایشان ضمن تشکر از آقای مهندس رستمی معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان گفت طی زمانی که  وظیفه اداره این مدیر کلی به بنده واگذار شده است سعی داشته ام با همفکری و تعامل بتوانم از ظرفیت و توانمندی های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در حل معضل ازدواج جوانان حداکثر استفاده را بعمل آورم. در این راستا برای اولین بار در کشور طرح ملی آموزش های پیش از ازدواج برای ۷۵۰هزار نفر زوج در آستانه ازدواج را آغاز کردیم و در حال حاضر آماده شروع اولین دوره تربیت مدرس آموزش های پیش از ازدواج برای تربیت ۲۵۰۰ مدرس هستیم.

مدیر کل دفتر ازدواج ادامه داد ، امیدوارم با تعامل نزدیک و سازنده ای که بین سازمان و وزارت ورزش ایجاد شده است همه دستگاها با الگو گیری از وزارت ورزش و جوانان از قانون تبعیت کنند و از موازی کاری و ورود در فعالیت های غیر قانونی اجتناب کنند. وی گفت در حال حاضر وزارت ورزش تنها یار استراتژیک سازمان نظام است که در جهت ارتقاء فعالیت های سازمان از ظرفیت این وزارت خانه حداکثر استفاده بعمل خواهد آمد.

دکتر صبحی قراملکی گفت: پروانه های مشترک وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام در زمینه مشاوره­های تخصصی ازدواج و خانواده در حال حاضر تخصصی ترین و قانونی ترین پروانه های موجود در سطح کشور است و ما همچنان، همانند گذشته بهره مندی از روان شناسان و مشاوران در طرح های وزارت ورزش و جوانان را ادامه خواهیم داد و از این طریق زمینه اشتغال روان شناسان و مشاوران را بهبود خواهیم بخشید.

طی این این مراسم دکتر فریبرز درتاج معاون پژوهشی سازمان و دکتر جواد خلعتبری بازرس سازمان در سخنانی ضمن تبریک ایام دهه فجر و تبریک موفقیت همکاران جدید در اخذ پروانه اشتغال تخصصی،  بر اهمیت کار مشاوره و روان شناسی تاکید کردند و آمادگی خود را جهت همکاری با همکاران جدید اعلام کردند.

در ادامه مراسم مهندس رستمی معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش  که مهمان ویژه این مراسم بود عنوان کرد  هر چند سخن گفتن در مورد روان شناسی و مشاوره در محضر اساتید بزرگ و سخنرانان حرفه ای حاضر بسیار مشکل است اما حسب وظیفه اشاره به چند نکته ضروری به نظر می رسد.

معاون وزیر ورزش گفت: در درجه اول من به همه روان شناسان و مشاوران کشور تبریک عرض می کنم که انسان مدیر و مدبری ریاست سازمان نظام  را برعهده دارد و با اشاره به سوابق درخشان دکتر اللهیاری در دوره نمایندگی مجلس و ریاست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد که جامعه روان شناسی و مشاوره باید از پتانسیل دکتر اللهیاری در راستای تحقق اهداف این سازمان بهره مند شوند. مهندس رستمی به پیگیری های جسورانه، قدرت چانه زنی و بیان شیوای دکتر اللهیاری در کمیسیون های مجلس و جلسات مشترکی که حضور داشته است اشاره کرد و گفت سیاست گذاری و برنامه های کلانی که دکتر اللهیاری برای توسعه روان شناسی و مشاوره کشور دارد باید مورد حمایت قرار بگیرد تا سازمان نظام بتواند به جایگاه والای خود در سلامت کشور برسد.

وی گفت: اگر سازمان نظام روان شناسی و مشاوره بتواند نقش خود را  در هدف گذاری ها، برنامه ریزی ها، صدور پروانه و نظارت بر عملکرد به سمت توسعه سلامت فردی و اجتماعی سوق دهد کارکرد سازمان تا حد زیادی می تواند محقق گردیده و جهت گیری درست خود را پیدا کند.  شاید آن چیزی که بنده درک میکنم و آن چیزیکه در فضای اجتماعی نیز مشاهد می شود امروزه روان شناسی و مشاوره در جامعه ایران بیشتر از آنکه رویکرد سلامت محور و پیشگیرانه داشته باشد رویکرد درمانی دارد. معمولا مدیران و متخصصان مراکز روان شناسی و مشاوره در مراکز خود منتظر می نشینند تا افرادی  با انواع اختلالات و امراض در جهت درمان مراجعه کنند.  طبیعتا اگر قرار باشد سازمان و اعضای آن اینگونه روندی را در پیش بگیرند به نظر می رسد جامعیت سازمان زیر سوال می برد.

معاون وزیر وزیر ورزش  و جوانان گفت: به نظر می رسد که مدیران سازمان نظام روان شناسی و مشاوره  باید بتواند در جصهت مولد کردن نظام به جای مصرف گرا بودن این نظام، برنامه ریزی بکند و اقدامات لازم را انجام دهند. این که ما صرفا به دنبال اجرای الگو ها ، متدها و پیاده کرده نظریه ها باشیم و به عنوان یک پیرو حرکت بکینم هیچگاه جامعه بسمت پیشرفت و مولد شدن حرکت نخواهد کرد.

رستمی عنوان کرد: تصویر ذهنی جامعه ایران در مورد خانواده فهیم روان شناسی و مشاوره متاسفانه بدلایلی یک تصویر منفی است و شاید به دلیل موضوعاتی باشد که دوستان به آنها اشاره کردند، موضوعاتی مانند عدم رعایت اخلاق حرفه ای و یا توانمندی مشاوران و روان شناسان در حل مشکلات مردم یا بهبود زندگی مردم که مربوط به آنها است  و یا سوء استفاده هایی که از نام روان شناسان و مشاوران در زمینه هایی متعدد صورت می گیرد و در ذهنیت مردم تاثیر گذاشته است. در همین راستا به نظر می رسد سازمان نظام باید برای تقویت جایگاه روان شناسان و مشاوران یک برنامه جدی ارتباطی در جهت تصحیح تصویر ذهنی مردم در مورد این قشر و ارتقا این تصویرتدوین کند تا اینکه جامعه گریزان از مشورت، جامعه نسبتا خودمحور و فرد گرا ما بتواند به سمت مصالح جمعی تر و مشورتی تر اقبال پیدا کند و در آن جهت حرکت کند.

وی گفت: میزان فعالیت تیمی و گروهی و کارهای مشارکتی در بین روان شناسان و مشاوران ضعیف است. منتهی اگر قرار باشد در این حوزه کارهای ماندگار و اثر گذار صورت بگیرید باید ما از الگوی اشتراک منابع استفاده کنیم الگویی که اکنون در تمام صنعتها بخصوص در صنایع فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کرده است. پیشنهاد می گردد ما از این الگو و مدل برای اشتراک گذاری و مشارکتی کردن ارایه خدمات و محصولات روان شناسی و مشاوره استفاده کنیم و این جمع سپاری را در فرهنگ روان شناسی و مشاوره ایرا ن وارد کنیم و این را به عنوان یک مسله کلیدی در سازمان نظام دنبال کنیم.

رستمی گفت با توجه به خلاء موجود در بازار محصولات روان شناسی و استقبال عمومی که از این محصولات وجود دارد پیشنهاد می گردد جناب آقای دکتری اللهیاری به عنوان رئیس سازمان نظام با کمک همکاران و دانشمندان این سازمان برنامه­ای تدوین کنند که محصولات روان شناسی کاربردی در تراز جهانی توسط اعضا این سازمان تولید و به بازار ایران، منطقه و بازار جهانی عرضه شود. مسئله ای که باعث می شود هم توانمندی این قشر به حوضه اجتماعی کشانده شود و هم می تواند و در عرصه جهانی منافع اجتماعی و منافع اقتصادی ایجاد کند. و از این طریق بتوانیم  در راستای منافع ملی، فرهنگ ایرانی و اسلامی را که که مورد نیاز و تایید همه اقشار  جامعه باشد به همه بشناسانیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد با توجه به مرجع بودن سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در امر سلامت روان، به نظر می رسد که سازمان باید نقش پررنگ تری را در ساماندهی خدمات روان شناسی و مشاوره در حوزه های  مانند روان شناسی صنعتی و سازمانی، روان شناسی اجتماعی، روان شناسی سیاسی، روان شناسی رسانه و فضای مجازی( به عنوان یک موضوع کلیدی که در آینده ما به شدت به آنها احتیاج خواهیم داشت)، روان شناسی شهری( یکی از پیجیده ترین حوزه­ها که ساحت زندگی فردی و اجتماعی را مورد تاثیر قرار داده و مورد غفلت قرار گرفته است)،  روان شناسی حوزه سیاست و قانون (مثلا قوانینی را مصوب می کنیم که ممکن است روان شناسی خاصی را بطلبد و یا باعث ایجاد یک حالت روان شناختی در جامعه شود)،  و در حوزه  روان شناسی ورزش داشته باشند.

رستمی در پایان به جشنواره ازدواج اشاره کرد که سالانه و در اسفند ماه هر سال برگزار خواهد شد و فعالان حوزه خانواده و ازدواج می توانند خدمات خود را در در ۵ حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و آموزشی به دبیرخانه جشنواره ارایه دهند و در پایان از برترین های این حوزه تقدیر خواهد شد.

وی گفت با توجه به جمعیت ۱۱ میلیونی آماده به ازدواج در کشور، سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و وزارت ورزش و جوانان باید با همکاری همدیگر، بستر ارایه خدمات استاندارد به جوانان و خانواده ها را توسعه دهند.

رستمی در پایان ضمن اشاره به بیمه ازدواج جهت تحکیم بنیان خانواده و کمک به اقشار جامعه در زمینه ازدواج عنوان کرد، وزارت ورزش و جوانان آمادگی دارد که از مراکز ازدواج و تحکیم خانواده که پروانه آنها مشترکن توسط وزارت ورزش و سازمان نظام صادر می شود سالانه دوبار و براساس عملکرد آنها و میزان خدماتی که ارایه می دهند، حمایت مالی به عمل آورد.

 


telegram2 files