گزارشی از افتتاح بزرگترین مرکز جامع خدمات مشاوره ای کشور

گزارشی از افتتاح بزرگترین مرکز جامع خدمات مشاوره ای کشور

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بزرگترین و تخصصی ترین مرکز جامع خدمات مشاوره ای کشور با ۵۶ کابین مشاوره بصورت تلفنی با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

در این مرکز جامع مردم می توانند از خدمات مشاوره ای کارشناسان متخصص مستقر در کابین ها در زمینه های اعتیاد ، ازدواج ، کودک و نوجوان و سایر زمینه های اجتماعی بهره مند شوند. همچنین این مرکز آمادگی دارد به افراد نیازمند بصورت حضوری در حوزه ژنتیک و روانشناسی، خدمات مشاوره ای خود را از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب ارائه دهد .

علی ربیعی وزیر تعاون، در مراسم افتتاح این مرکز با بیان اینکه مشاوران اجتماعی نقش موثری برای بهتر زیستن مردم برعهده دارند توسعه مراکز مشاوره در کشور را از مهمترین برنامه های دولت برشمرد و از مردم خواست با مراجعه به این مراکز از خدمات مشاوره ای انان بیش از پیش استفاده کنند .
وی با تاکید براینکه مشاوران منبع عظیم سلامت اجتماعی هستند تاکید کرد : سازمان بهزیستی شرایطی را ایجاد کرده است تا خدمات مشاوره برای افراد نیازمند بصورت رایگان ارائه شود .
وی تعداد مشاوران مستقر در بزرگترین مرکز جامع خدمات مشاوره ای کشور را بالغ بر ۵۲۰ نفر برشمرد و ابراز امیدواری کرد : سالانه بیش از ۱ میلیون نفر از جمعیت کشور بتوانند از خدمات این مرکز از طریق شماره تلفن « ۱۴۸۰ » بهره مند شوند .
در حاشیه این مراسم انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز از افزایش دو برابری ظرفیت مرکز جامع خدمات مشاوره و روانشناسی سامانه تلفنی ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: در سال ۹۵ تا کنون با ۲۶ متخصص قادر به پاسخگویی ۱۴۵ هزار تماس بودیم اما اکنون تعداد مشاوران و متخصصان به ۵۶ نفر رسیده لذا توان پاسخگویی این سامانه به بیش از ۵۰۰هزار تماس افزایش یافته است.

وی افزود: از امروز به بعد ظرفیت خط مشاوره ۱۴۸۰ دو برابر شده است تا بتوانیم پاسخگوی نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و دل مشغولی‌های افراد به لحاظ علمی باشیم.

وی ادامه داد: این سامانه در حوزه‌های افزایش بخشی به کیفیت زندگی، اعتیاد، ازدواج، ارتقای کیفیت زندگی، بحران‌های فردی اجتماعی و سایر زمینه‌ها نسبت به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی اقدام می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص تعرفه‌های مشاوره‌های روانشناسی نیز گفت: خدمات تلفنی این مرکز کاملا رایگان بوده اما در خصوص خدمات مشاوره حضوری سازمان بهزیستی، یاری برگی طراحی شده است که به افراد بی بضاعت ارائه می‌شود تا کسانی که توان پرداخت هزینه‌های خدمات مشاوره و روانشناسی را ندارند با استفاده از این یاری برگ خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند همانطور که در حال حاضر این یاری برگ برای خدمات مشاوره و آزمایشات ژنتیک به افراد بی بضاعت نیز ارائه می‌شود.

در ادامه حسین هاشمی استاندار تهران گفت: امروز با افتتاح این مرکز ظرفیت خدمات مشاوره در تهران دو برابر شده، زیرا متوجهیم که ارائه خدمات مشاوره بدون هیچ تعارفی نیاز امروز جامعه است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه در ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی باید از تحقیقات و الگوهای موفق بین المللی استفاده کنیم اما معتقدم باید از فرهنگ و دین خود نیز در این مسائل استفاده کرده و با بومی سازی این خدمات آنها را به افراد ارائه دهیم که در این صورت حتما در این راستا موفق خواهیم شد.

استاندار تهران در ادامه  ضمن اشاره به تفاوت‌های نسلی و تغییر سبک زندگی گفت: باید به روز باشیم و توان ارتباط با نسل جدید را پیدا کنیم تا بتوانیم نسل پویایی را در جامعه داشته باشیم.


telegram2 files