هنر می تواند هوش را بالا ببرد

هنر می تواند هوش را بالا ببرد

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، پژوهشگران به تازگی دریافتند که فعالیت‌های هنری می‌تواند بر میزان هوش انسان تاثیر بگذارد.

یو.هرالد در این خصوص می نویسد: الکساندرا فاستر معلم سابق و کارشناس علوم آموزشی در مرکز پژوهش های آموزشی آمریکا در یک مصاحبه اعلام کرد که هنر علاوه بر رشد خلاقیت، ایجاد حس زیبایی‌شناحتی و اعتماد به نفس برای سلامتی مغز و افزایش هوش نیز بسیار مفید است.

براساس پژوهش های انجام شده حتی ارتباط محدود و سطحی با فعالیت‌های هنری نیز می‌تواند انسان را باهوش‌تر کند چرا که فکر کردن در رابطه با نحوه اجرای طرح هنری باعث تغییر در ساختار شیارهای مغز می‌شود.

عامل دیگری که سبب کمک هنر به مغز انسان می‌شود، استرس‌زدا بودن هنر است. کار هنری می‌تواند دغدغه‌های ذهنی را کاهش دهد و به مغز فرصت دهد تا بهتر و صحیح‌تر فکر کند.

دکتر لارنس کاتز یکی از عصب‌شناسان بین‌المللی و بنامی که در این تحقیق حضور داشته است گفت: فعالیت‌های هنری سبب درگیری مداوم مغز و اعصاب می‌شود و درگیری باعث می‌شود که از فراموشی و آلزایمر تا حد زیادی جلوگیری شود.

وی افزود: تفکر خلاق و مهارت حل مسئله مزایای دیگری هستند که فعالیت هنری برای مغز به ارمغان می‌آورد و هر چقدر افراد در این زمینه زمان اختصاص بدهند مغز سالم‌تر و در نتیجه باهوش‌تر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

خلاقیت ترس از مرگ را کاهش می دهد
هنر درمانی چیست؟
هنر راهی برای پیشگیری از اعتیاد


telegram2 files