مزایای شگفت انگیز موسیقی درمانی

مزایای شگفت انگیز موسیقی درمانی

موسیقی قدرتی دارد که به شما کمک می کند تا به جنگ اضطراب ها بروید و یا حتی دردهای جسمی خود را مدیریت کنید. همچنین شما طرفدار هر سبک از موسیقی که باشید، موسیقی درمانی خاصیت شفابخشی خود را خواهد داشت.

اگر شما تاکنون یک لیست آرامش بخش از موسیقی های مورد علاقه خود نساخته اید، هم اکنون دلیل خوبی برای ساختن آن خواهید یافت: موسیقی شفابخش می تواند به شما کمک کند تا به جنگ اضطراب ها بروید، آرامش را بیابید و دردها را مدیریت کنید. چنانچه شما مایلید حس رهایی بیشتری را توسط موسیقی درمانی تجربه کنید، هدفون را در گوش خود قرار داده، یک موسیقی درام انتخاب کنید. باز کردن کانال های دریافتی شما در این حالت، اثر موسیقی شفابخش را بیشتر می کند.

  • موسیقی شفابخش: لیست پخش موسیقی شخصی خود را بسازید

با موسیقی های مشخصی شروع کنید که شما را تسکین می دهند و به شما کمک می کنند تا احساس راحتی بیشتری را تجربه کنید. آیا احساس می کنید که حتما این لیست می بایست شامل حداقل تعداد اندکی از موسیقی های کلاسیک باشد؟

در صورتی که واقعا این سبک موسیقی را کارا احساس می کنید، چنین کنید. اما آگاه باشید که لیست موسیقی هایی که به شما آرامش دهند، از هیچ قانونی پیروی نمی کنند مگر سلیقه ی شخصی شما.

موسیقی درمان معروف ، “جوآن لوئی”، مدیر مرکز لوئی آرمسترانگ که در زمینه موسیقی و پزشکی در مرکز پزشکی بث اسرائیل در شهر نیویورک فعال است، می گوید :”هر آنچه که مردم می گویند به ایشان آرامش می بخشد، به ایشان آرامش می بخشد. حتی اگر heavy metal باشد. مهم ترین وجه آن نحوه ثبت و اثر آن در زندگی شماست.”

cancer-music-therapy

  • موسیقی شفابخش: پیدا کردن یک موسیقی درمانگر

اگر شما نمی دانید کدام موسیقی برای شما حکم موسیقی شفابخش را دارد، بهتر است با یک موسیقی درمانگر مشورت کنید. یک موسیقی درمانگر می تواند سلیقه و گرایش موسیقیایی شما را ارزیابی کند و تنها در یک جلسه چندین پیشنهاد به شما ارائه دهد.

لوئی می گوید به عنوان مثال یک فرد خجالتی ممکن است از موسیقی ملایمی که بتواند با ریتم تنفس مطابقت دارد دریافت های مثبتی داشته باشد؛ در حالیکه یک فرد اثرگذار، ممکن است تمایل داشته باشد تا در روند موسیقی درما نی اش از موسیقی هایی که دارای ارتعاشات زیادی همچون زنگ ها و یا صدای ضربات بلند هستند، استفاده شود. لوئی عقیده دارد به عنوان یک تست کوچک برای پاسخ به این سوال که شما با کدام تایپ شخصیتی اشتراکات بیشتری دارید، می بایست از خودتان بپرسید هنگامی که پنجه پایتان را سهوا به جایی می کوبید چه می کنید: پوزخند زده وتحمل می کنید و یا لعنت می فرستید و داد و بیداد می کنید؟

  • موسیقی شفابخش: کانالی در زایمان

زنانی که می خواهند زایمان خود را به صورت طبیعی انجام دهند، معمولا تشویق می شوند که در حین زایمان از موسیقی درمانی بهره مند گردند تا بتوانند این امر را به آرامش به پایان برسانند. همچنین حتی برخی زنان موزیسین هایی را برای اجرای موسیقی زنده حین زایمان استخدام می کنند.

لوئی بر این باور است که ” از دیگر دلایل موثر بودن موسیقی در این روند،  خاصیت آن در منحرف کردن مسیر فکری به دلیل تصویرسازی های ذهنی و خاصیت آن در تولید فعالانه تنفس است.”
توصیه لوئی مخلوطی از موسیقی های تند و ملایم با هدف اثرگذاری بر تنفس حین زایمان است. او می گوید: “همچنین، این ترکیب به عنوان روشی برای رهایی از درد حین زایمان نیز به کار برده می شود.

تمرکز بر روی موسیقی های ریتمیک، دعوت از یک ضرب زن داخل اتاق زایمان و یا حتی ضرب گرفتن بدون آلات موسیقی می تواند چرخه ی درد را قطع کند.”

و البته اثر مثبت کنترل بر زایمان خود را دست کم نگیرید. زنان غالبا تجربه زایمان خود را نسبت به مقدار کنترلی که خود بر پروسه ی زایمانشان داشته اند، مثبت ارزیابی می کنند.

اگرچه بهره مندی از پشتیبانی همسر بسیار مهم است اما احساس توانمندی زنان از اختیار آنان در انتخاب موسیقی و یا پوزیشنی که ایشان زایمان خواهند داشت بدست خواهد آمد که تفاوتی اساسی در تجربه ایشان از زایمان خواهد ساخت.

 

  • موسیقی شفابخش: حفظ ضربان

نیازی نیست شما یک موسیقیدان باشید تا نواختن یک دستگاه موسیقی را درک کرده و آن را ستایش کنید. قدرت ریتم ها در کاهش درد در بین بیماران بخش سرطان و خانه های سالمندان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. حتی به این روش می توان برای دردهای عضلانی و روتین نیز پاسخی داشت.

به سادگی و با پیوستن به یک گروه ضرب زدن (یک گردهمایی غیر رسمی از افراد با هدف ساختن ریتم های موسیقی) می توان منافع مبارزه با درد را گسترش داد:

  • افزایش احساس آرامش
  • کاهش احساس تنهایی
  • آمادگی رهایی از احساسات
  • افزایش ارتباطات معنوی

 

  • موسیقی شفابخش: موسیقی درمانی و سلامتی

در اینجا به تعدادی دیگر از نمونه های ارتباط بین موسیقی و سلامتی می پردازیم.

  • موسیقی شفابخش از قلب محافظت می کند. یک مطالعه بر روی ۱۰ فرد بزرگسال سالم در دهه سی سالگی نشان داد زمانی که ایشان به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش می دهند خونشان ۲۶ درصد راحت تر جریان می یابد که این افزایش گردش خون مشابه به وضعیت گردش خون حین ایروبیک است. قطعا گوش دادن به موسیقی جایگزین فعالیت های بدنی نیست، اما به نظر می رسد که برای قلب مفید باشد و در صورتیکه فشار خون بالا نگران کننده است، می توان این دستورالعمل را به کار گرفت:

بر اساس مطالعه دیگری، گوش دادن حداقل ۱۲ دقیقه به شاهکارهای موتزارت سه بار درد هفته می تواند فشار خون را پایین بیاورد.

  • موسیقی درمانی به جنگ اعتیاد می رود. شرکت در گروه های ساخت موسیقی می تواند به افراد کمک کند تا به مبارزه با اعتیاد بروند، آرامش بیشتری کسب کنند، روابط اجتماعی بهتری داشته باشند و بتوانند فراسوی احساساتشان قدم بردارند.

پس هم اکنون لیست موسیقی های مورد علاقه خود را تهیه کنید. این روش، راهی سرگرم کننده، آسان و شگفت انگیزبرای مبارزه با اضطراب وافزایش کلی حال خوب شماست.

ترجمه : تیم تخصصی سایک نیوز
نویسنده : By Madeline Vann, MPH | Medically reviewed by Lindsey Marcellin, MD, MPH
منبع : everydayhealth.com


telegram2 files