دکتر احمد علی نوربالا: تا ۹۵ درصد علت خودکشی، مشکلات روانی است

دکتر احمد علی نوربالا:  تا ۹۵ درصد علت خودکشی، مشکلات روانی است

دکتر احمد علی نوربالا، مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت روان با بیان اینکه مسائل اجتماعی می تواند زمینه ساز بروز مسائل روانی شود، بر لزوم ایجاد فضایی همراه با امیدواری و نشاط به منظور کاهش میزان خودکشی تاکید کرد.

مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت روان، در جلسه بررسی پیشگیری از اقدامات پرخطر در رفتارهای اجتماعی که صبح یکشنبه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه عوامل خودکشی در همه جوامع وجود دارد، گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد علت خودکشی، مشکلات روانی است و در عوامل روانی بیشترین عامل مربوط به افسردگی است.

دکتر احمد علی نوربالا، اختلالات شخصیتی، اسکیزوفرنی و سوء مصرف مواد را از دیگر عوامل خودکشی بیان کرد و افزود: یکی از عوامل مهم دیگر اقدام به خودکشی احساس درماندگی و نا امیدی در فرد است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر ۲۳٫۴۴ درصد افراد جامعه در سطح کشور دچار نشانگان روانی هستند، افزود: گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال بیشتر در معرض اقدام به خودکشی هستند و حتی افراد بالای ۶۵ سال هم در برخی موارد به دلیل تنهایی، افراد مجرد و بیکار در معرض اقدام به خودکشی هستند.

 دکتر نور بالا بر لزوم مراجعه بیمار با اختلالات روانی به روانپزشک و روانشناس تاکید کرد و افزود: در حال حاضر برای سایر بیماری ها ارجاع به پزشک امری عادی است اما در ارتباط با بیمارانی با اختلالات روانی ارجاع به پزشک مربوطه همراه با انگ است که همین مسئله باعث می شود تا فرد بیمار از مراجعه به پزشک ممانعت کند و در نهایت به خودکشی منجر شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت روان با بیان این که مسائل اجتماعی می تواند زمینه ساز بروز مسائل روانی در افراد شود بر لزوم ایجاد فضایی اجتماعی همراه با امیدواری، نشاط و تنوع پذیری به منظور کاهش میزان خودکشی تاکید کرد.


telegram2 files