فضاهای مجازی باید از تهدید به فرصت تغییر یابند

فضاهای مجازی باید از تهدید به فرصت تغییر یابند

 

سمپوزیوم “سبک زندگی سالم  و سلامت الکترونیک”

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، سمپوزیوم سبک زندگی سالم و سلامت الکترونیک در روز پنج شنبه مورخ 99/11/30 در سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در این سمپوزیوم درباره اهمیت سبک زندگی سالم در ارتقاء سلامت روان سخنرانی کرد و اظهار داشت: اهمیت سبک زندگی به اندازه یی است که ما در دوران کرونا از طریق تغییر سبک زندگی سالم کووید – 19 را مدیریت کرده ایم. سلامت مطلوب تعادل جسمانی، روانی و اجتماعی و معنوی است. توانمندی مردم در استفاده از رفتار سالم از جمله تغذیه، خواب، استراحت، بطور کلی رفاه جسمی، ایمنی ذهنی یا رفاه ذهنی، توانمندی در مهارت‌های مقابله یی، حس رفاه اجتماعی، ایمنی اجتماعی، باورهای مثبت اندیشی و حس ارزشمندی سلامت مطلوب را برای ما تامین می کند. در صورت تحقق این موارد سلامت روان متشکل از تفکر سالم، احساس مثبت، تامین خواهد شد.

بطور کلی سبک زندگی در پیشگیری و مدیریت بسیاری از اختلالات روانی و بیماری های جسمانی نقش اساسی دارد. فن آوری های جدید نقش تاثیر گذاری دارند. امروزه ارتقاء سلامت روان از طریق فضاهای مجازی محقق می شود. در صورت استفاده صحیح از فن آوری های جدید می تواند تهدیدات فضاهای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم ،آموزش عمومی  توسط فن آوری های جدید ارتقائ سلامت روان تامین می گردد.

روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور

telegram2 files