افسردگی خندان چیست؟

افسردگی خندان چیست؟

افسردگی خندان (که با نام Walking Depression نیز شناخته می شود) زمانی به وجود می آید که فرد توانایی راه رفتن، صحبت کردن و خندیدن را دارد اما در عین حال خشنود نیست. افراد با این نوع افسردگی می توانند به سر کار بروند، روابط و مسئولیت های مربوط به خانه و خانواده خود را تا حد مطلوبی انجام دهند بدون اینکه حتی اجازه دهند که کسی متوجه این ناخشنودی شود. تشخیص این نوع از افسردگی بسیار دشوار بوده و بنابراین درمان و همچنین عواقب آن می تواند دشوار باشد.

مهمترین نشانه های تشخیص فردی که در حال زندگی با این افسردگی است این است که او همواره بی حال و غمناک به نظر می رسد، همیشه خسته بوده و غالباً گریه می کند. واژه “فروپاشی عصبی” تصویر فردی را در ذهن متبادر می کند که کارش را رها کرده و دیگر نمی تواند ادامه دهد. اما نظرتان در مورد افرادی که می توانند ادامه دهند چیست؟ بدون توجه به آنچه که تحمل می کنند؟! تصویری غیر معمول در ذهن شما نقش نمی بندد.

چرا ادامه می دهیم؟

چرا بسیاری از افرادی که احساس بدی دارند، هر روز به این شیوه ادامه می دهند؟ ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد.

  •  اینکه شاید بسیاری از آنها به دلیل اینکه از این وضع خجالت می کشند از بیان احساسات خود سر باز می زنند،
  • اینکه شاید از مورد قضاوت واقع شدن توسط اطرافیانشان واهمه دارند.
  • افرادی هستند که متوجه احساسات خود نیستند و نمی دانند که این احساسات نوعی افسردگی به حساب می آید. آنها افرادی هستند که هرگز تفاوت بین احساسات خود در هر روز را متوجه نشده و از تغییر خلق خود بی اطلاع اند.
  • برخی دیگر می دانند که ممکن است مشکلی داشته باشند و یا حتی مورد تشخیص روان درمانگر هم قرار گرفته اند، اما نمی خواهند در مورد احساسات خود با دیگران صحبت کنند. آنها از اینکه تصویر شکل گرفته در نظر دیگران را از دست بدهند، می ترسند. تصویری که آنها را موفق و شاد نشان می دهد.

تشخیص فردی با افسردگی خندان

اگر نمی دانید یا نمی توانید تشخیص دهید که فرد مقابل شما و یا خود شما دچار این نوع افسردگی هستید، می توانید از نکات زیر بهره ببرید.

  • از هیچ چیز لذت نمی برید. اگر نمی توانید به یاد بیاورید که آخرین زمانی که واقعاً از زندگی خود لذت برده اید چه زمانی بوده است، می تواند علامتی از افسردگی باشد. همچنین اگر یافتن آنچه که شما را امیدوار کند برایتان دشوار است، نشان دهنده این است که مشکلی وجود دارد.
  • انرژی شما کم است. به سختی می توانید ادامه دهید. سطح انرژی شما می تواند نشان دهنده بسیار خوبی از سلامت شما باشد، حتی اگر برنامه روزانه خود را هر روز ادامه می دهید.
  • مرتب آزرده و یا عصبانی می شوید. وقتی که احساسات خود را از پایه خفه می کنید، کنترل آنها زمانی که به سطح هجوم می آورند دشوار می شود. تجربه عصبانیت و یا آزردگی شدید زمانی که با آنچه که اتفاق افتاده تناسبی ندارد، علامتی است مبنی بر اینکه چیزی بیشتر از آنچه که فکر می کنید شما را آزار می دهد.
  • به خود می گویید: نمی توانم. افرادی که با افسردگی خندان زندگی می کنند از تغییر برنامه روزانه خود واهمه دارند چرا که از تجربه احساسات منفی که با آنها روبرو می شوند گریزانند. اگر مکرراً تفریحات پیشنهاد شده با دیگران را رد می کنید و یا به دنبال توجیه آن هستید که مرخصی نداشته باشید، به معنای آن است که به دنبال ادامه دادن زندگی خود بدون تغییر هستید.
  • شب ها احساس بهتری دارید. صبح ها به فکر تمامی کارهایی که باید در طول آن روز انجام دهید هستید.
  • اگرچه در کنار دیگران هستید اما فاصله ای را با آنها احساس می کنید. داشتن مکالمه ای صادقانه و صمیمانه دشوار به نظر می رسد چرا که باید تصویر خوبی که از خود نشان داده اید را حفظ کنید.

ادامه دارد…

http://www.harleytherapy.co.uk/

http://gresik.ca/

https://projecthelping.org

https://www.psychologytoday.com


telegram2 files