افکار مرتبط با خودکشی با اسکن مغزی ردیابی شدند

افکار مرتبط با خودکشی با اسکن مغزی ردیابی شدند

 

محققان توانستند با کمک اسکن مغز افکار مرتبط با خودکشی را در افراد ردیابی کردند.

 

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، این مطالعه در دانشگاه کارنگی ملون انجام شده است و نشان می دهد فعالیت مغز افرادی که به خودکشی تمایل دارند هنگام شنیدن کلمات مرتبط با واژه «مرگ» با افراد معمولی متفاوت است.

هرچند خودکشی یکی از دلایل مهم مرگ و میر در جوامع مختلف است اما پیش بینی آن کار بسیار مشکلی به حساب می آید.

به همین دلیل کارشناسان معتقدند این آزمایش چشم اندازی خارق العاده را برای نخستین بار از نحوه تفکر افراد متمایل به خودکشی و اقدامات پیشگیرانه لازم را نشان می دهد.

به هرحال محققان با استفاده از ماشین یادگیری متوجه شدند فعالیت های مغز هنگام تمایل فرد به خودکشی چگونه است و چطور باید آن را با فعالیت مغز سالم مقایسه کرد.

پروفسور مارسل جاست از دانشگاه کارنگی ملون با دیوید برنت روانشناس در دانشگاه پیتسبورگ در انجام این تحقیق همکاری کرده است. آنها ۱۰ واژه مرتبط با مرگ، ۱۰ واژه مثبت و ۱۰ واژه منفی را به ۳۴ شرکت کننده نشان دادند. نیمی از گروه تمایل به خودکشی از خود نشان دادند و نیمی دیگر واکنشی عادی به این کلمات نشان دادند.

سپس محققان روی شش واژه انتزاعی تمرکز کردند که فعالیت مغزی را در تمام گروه ها افزایش داد. این واژه ها عبارتند از: مرگ، ظلم، مشکل، آزاد، خوب و ستایش.

هنگامیکه هر کدام از شرکت کننده ها درباره هر واژه فکر می کردند، دانشمندان فعالیت مغزی آنها را با کمک اسکنر مغزی تحلیل می کردند.

این اسکن ها تمایزهای زیادی با یکدیگر داشتند. در مغز افراد متمایل به خودکشی دانشمندان فعالیت قابل توجهی در بخش جلویی مغز مشاهده کردند.

آنها متوجه شدند نتیجه تحقیق آنها درباره شرکت کنندگان گروه کنترل یا خودکشی تا ۹۱ درصد صحت داشته است.

البته آزمایش های بیشتر این روش در گروه های بزرگتر میزان عمومیت و قابلیت آن برای پیش بینی رفتارهای مرتبط با خودکشی را تعیین می کند.

 

 

بیشتر بخوانید


telegram2 files