درمان اختلالات روان‌شناختی با تجهیزات ایران‌ساخت سرعت گرفت

درمان اختلالات روان‌شناختی با تجهیزات ایران‌ساخت سرعت گرفت

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه تحریک مغناطیسی را برای درمان و بهبود اختلالات روان شناختی تولید کرده و به بهره برداری رساندند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، محمد محمدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از ساخت دستگاه تحریک مغناطیسی مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: این دستگاه از حیث کاربرد و فناوری، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی بوده و در برخی از امکانات مورد استفاده از این دستگاه، از تجهیزات پیشرفته‌تری نیز برخوردار است.

وی این دستگاه را یکی از پیچیده‌ترین دستگاه‌ها در حوزه علوم اعصاب دانست و اظهار کرد: تکنولوژی طراحی و ساخت آن تنها در اختیار کشورهای معدودی است و ما با همکاری برترین متخصصان در حوزه های علوم اعصاب، مهندسی و برنامه نویسی برای نخستین بار در داخل کشور طراحی کرده و ساختیم.

محمدی، کاربرد دستگاه تحریک مغناطیسی را در مراکز درمانی و پژوهشی دانست و ادامه داد: دستگاه تحریک مغناطیسی مغز در موقعیت‌های بالینی و پژوهشی، کاربردهای فراوانی دارد. به طوری که در کاربردهای بالینی از دستگاه می‌توان به اثربخشی آن در درمان و بهبودی بسیاری از اختلالات روان‌شناختی و عصب شناختی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس، دردهای مزمن و اختلالات مربوط به ولع اشاره کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، مدیر عامل این شرکت گفت: این مجموعه دانش بنیان طی چندین سال فعالیت خود، در زمینه تجهیزات علوم اعصاب پیشرو بوده و افتخار این را داشته است که طراحی دستگاه تحریک الکتریکی مغز را از سال ۹۳ در دستور کار خود قرار داده و با کارشناسان، ناظران و متخصصان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی نیز در تعامل مستمر باشد. ضمن اینکه برنامه شرکت این است که با کمک نهادهای دولتی و خصوصی بحث صادرات این محصول را مانند سایر محصولات و فناوری‌های شناختی خود در سال جاری آغاز کند.

telegram2 files