سن تمایل به ازدواج در جوانان بالا رفته است/لزوم آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس

سن تمایل به ازدواج در جوانان بالا رفته است/لزوم آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر سن تمایل به ازدواج در جوانان بالا رفته است یعنی جوانان اعلام می کنند حتی اگر شرایط شان از نظر اقتصادی و مسکن و … فراهم باشد در پسران سن ازدواج ۳۰ سال مطرح شده است و دختران میانگین تقریبا ۲۷ سال را مناسب ازدواج می دانند.

«محمد مهدی تندگویان» معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  درباره افزایش سن ازدواج در بین جوانان گفت: براساس پایشی که از جوانان صورت گرفته در حال حاضر سن تمایل به ازدواج در جوانان بالا رفته است، یعنی حتی اگر شرایط شان از نظر اقتصادی و مسکن و … فراهم باشد در پسران سن ازدواج ۳۰ سال مطرح شده است و دختران میانگین تقریبا ۲۷ سال را مناسب ازدواج می دانند.

وی ادامه داد: بنابراین در این بخش علاوه بر همه اقداماتی که برای تشویق جوانان به ازدواج انجام می دهیم، اگر می خواهیم سن ازدواج کاهش پیدا کند باید فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد و آموزش و پرورش می تواند این فرهنگ را ایجاد کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقداماتی که در طرح سرباز مهارت صورت گرفته است، گفت: در پادگان ها آموزش های مهارت زندگی به جوانان داده می شود. برآورد و پایشی که از این آموزش ها انجام شده است، نشان می دهد که بیش از ۷۰ درصد سربازانی که این دوره را طی می کنند، اعلام کرده اند که برای ازدواج انگیزه پیدا کرده اند.

تندگویان تصریح کرد: در بررسی هایی که از این سربازان صورت گرفته آنها اعلام کرده اند که با گذراندن این آموزش ها متوجه شده اند که اصل ازدواج چیست و می گویند؛ می توانیم با یک سری اقدامات هم معیشت مان را اصلاح کنیم و هم رابطه مان را با جنس مقابل در قالب ازدواج داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر این آموزش ها در مدارس برای همه افراد یعنی هم دختران و هم پسران ارائه داده شود، می تواند بسیار موثر باشد. شاید یکی از موضوعاتی که باعث کاهش سن ازدواج می شود این است که فضای واقعی زندگی برای بچه های ما متصور شود و بدانند که زندگی مشترک با ارتباط مشترک با جنس مخالف بسیار متفاوت است. همچنین براساس آموزش هایی که به آنها ارائه می شود احساس کنند که توانایی این را دارند که در کنار تسهیلاتی که به آنها برای تشکیل زندگی و ازدواج داده می شود، زندگی مشترک تشکیل دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

telegram2 files