چگونه COVID-19 بر افسردگی تأثیر می گذارد؟

چگونه COVID-19 بر افسردگی تأثیر می گذارد؟

 

این یک زمان ناراحت کننده و نامشخص است. حتی وقتی برخی از مکان ها پس از ماه ها قفل شدن دوباره شروع به باز شدن می کنند ، پایان کار ممکن است دور باشد. شما ممکن است شغل خود را از دست داده باشید ، از نظر مالی درگیر باشید و نگران این باشید که که اقتصاد در چه زمانی رونق می گیرد.

شما به خاطر از دست دادن عزیزانتان یا افرادی که قبل از همه گیری می شناختید غمگین باشید یا با ادامه فاصله اجتماعی از خود ناامید شوید. زندگی در عصر ویروس کرونا می تواند تأثیر عمیقی در روحیه شما بگذارد.

انزوا و تنهایی به افسردگی دامن می زند. انسان موجودی اجتماعی است. قطع شدن از عشق ، حمایت و ارتباط نزدیک خانواده و دوستان می تواند باعث افسردگی شود یا علائم موجود را بدتر کند.

اضطراب می تواند منجر به افسردگی شود. تمام ترس و عدم اطمینان در مورد COVID-19 به معنای طبیعی بودن نگرانی است. اگرچه نگرانی شما از کنترل خارج می شود ، می تواند باعث وحشت و اضطراب شود. از آنجا که اعتقاد بر این است که اضطراب و افسردگی ناشی از همان آسیب پذیری بیولوژیکی است ، یکی اغلب می تواند به دیگری منجر شود.

سطح استرس در حال افزایش است. تجربه یک تغییر عمده در زندگی خود ، از جمله مرگ یکی از عزیزان ، از دست دادن شغل ، تشخیص بیماری جدی یا مشکلات مالی یا روابط ، می تواند فشارهای روحی و طاقت فرسایی را ایجاد کند. در نتیجه این همه گیری ، ممکن است همزمان چندین مورد از این عوامل استرس زا را تجربه کرده و در نتیجه بیشتر در معرض افسردگی قرار بگیرید.

ما به روش های ناسالم مقابله روی آورده ایم. بی حوصلگی ، تنهایی و استرس ناشی از قرنطینه ، مبارزه اقتصادی ، می تواند راه های ناسازگاری برای کنار آمدن باشند. ممکن است در تلاش برای خوددرمانی کردن خلق و خوی خود و کنار آمدن با استرس ، بیش از حد بنوشید ، به مصرف  مواد مخدر یا پرخوری روی بیاورید . اگرچه این روش ها ممکن است یک تنفس کوتاه داشته باشند ، اما در طولانی مدت علائم افسردگی شما را بسیار بدتر می کنند. در عوض ، می توانید از راهکارهای سالم زیر برای تقویت روحیه و کاهش افسردگی استفاده کنید.

 

تمرکز خود را تغییر دهید

برای بهبودی از افسردگی هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد و یافتن انرژی و انگیزه برای برداشتن اولین قدم ممکن است دشوار باشد. اما شما بیش از آنچه تصور می کنید بر روحیه خود کنترل دارید. وقتی افسرده هستید ، همه چیز از طریق لنزهای منفی فیلتر می شود. با شناخت ساده آن ، می توانید تمرکز خود را تغییر داده و اولین قدم را برای احساس خوش بینی بیشتر بردارید.

 

حواس خود را پرت کنید.

هنگامی که افسرده هستید ، از کار خارج می شوید و از شبکه اجتماعی خود جدا هستید ، به نظر می رسد افکار منفی که در ذهن شما بارها و بارها جریان دارند هرگز پایان نمی یابند. اما شما می توانید با تمرکز بر چیزی که به زندگی شما معنا و هدف می بخشد ، چرخه را بشکنید. شاید چیزی وجود داشته باشد که شما همیشه می خواستید یاد بگیرید ، مانند یک زبان جدید یا یک ساز موسیقی؟ یا شاید شما همیشه دوست داشته اید یک رمان بنویسید ، آشپزی کنید یا سبزیجات خود را پرورش دهید؟ تمرکز روی یک پروژه یا هدف ، حتی یک هدف کوچک ، می تواند شما را از فکر و نگرانی منفی رها کند  و حس معنایی را به روزهای شما بیفزاید.

 

منابع ساده شادی را پیدا کنید.

در حالی که نمی توانید خود را مجبور به تفریح ​​کنید ، اما می توانید خود را وادار به انجام کارهایی کنید که باعث افزایش روحیه شما در طول روز شود. سعی کنید گوش دادن به موسیقی نشاط بخشی (حتی بلند شدن و رقص) و یا پیدا کردن یک بهانه ای برای خندیدن با تماشای فیلم های خنده دار در یوتیوب و یا قسمتی از سریال کمدی مورد علاقه خود ، گذراندن اوقات در طبیعت – چه پیاده روی در پارک ، پارو زدن در ساحل ،  می تواند استرس را کاهش داده و لبخند را بر لب های شما بنشاند.

 

بررسی اخبار خود را محدود کنید.

بله ، شما می خواهید مطلع باشید ، اما دنبال و بررسی بیش از حد اخبار هیجان انگیز یا پوشش غیر قابل اعتماد در شبکه های اجتماعی فقط به افکار منفی و ترس شما دامن می زند. هر چند وقت یک بار اخبار یا رسانه های اجتماعی را بررسی کنید و خود را به منابع معتبر محدود کنید.

 

یک روال را حفظ کنید.

کم یا زیاد خوابیدن ، کنار گذاشتن وعده های غذایی یا ورزش و غفلت از مراقبت های شخصی فقط باعث افسردگی شما می شود. از طرف دیگر ، ایجاد و حفظ یک برنامه روزمره ، ساختار را به روز شما اضافه می کند.

 

ابراز سپاس هنگامی که افسرده هستید

به خصوص در این زمان افتضاح ، به نظر می رسد که همه چیز در زندگی تاریک و ناامید است. اما حتی در تاریک ترین روزها ، معمولاً می توان چیزی را پیدا کرد که بتوانید از آن سپاسگزار باشید – به عنوان مثال زیبایی غروب خورشید یا تماس تلفنی یکی از دوستان. قدردانی شما می تواند از تفکر منفی مهلت بگیرد و واقعاً روحیه شما را تقویت کند

 

راه های جدیدی برای تعامل با دیگران پیدا کنید

ملاقات حضوری با دوستان و خانواده هنوز برای بسیاری از ما در حال حاضر دشوار است ، اما این بدان معنا نیست که شما مجبورید استعفا دهید تا احساس انزوا و تنهایی کنید. در حالی که هیچ چیز قدرت تقویت روحیه تماس رو در رو را برطرف نمی کند ، اما چت از طریق پیوند ویدیویی ، تلفنی یا از طریق پیامک همچنان می تواند به شما در ارتباط بیشتر کمک کند. با دوستان نزدیک و خانواده خود ارتباط برقرار کنید ، از این فرصت برای جستجوی دوستان قدیمی استفاده کنید و یا با هم گروه های مختلفی را برای دیدارهای آنلاین برنامه ریزی کنید. حتی اگر علائم افسردگی شما را مجبور به عقب نشینی در پوسته خود کند ، بسیار مهم است که شما به طور منظم در تماس با افراد باشید.

 

چگونه واقعاً با دیگران ارتباط برقرار کنیم

چه با یک دوست یا یکی از عزیزانتان در یک فاصله اجتماعی ، از طریق ویدئو یا تلفنی صحبت می کنید ، مهم این است که چیزی بیش از یک اتصال سطحی تلاش کنید. هرچه ارتباط عمیق تری برقرار کنید ، هر دو از مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد.

 

فراتر از بحث کوچک حرکت کنید. برای ایجاد ارتباطی که بتواند تنهایی و افسردگی شما را کاهش دهد ، باید ریسک کنید. پایبند بودن به گفتگوهای کوچک و محدود شدن به ارتباط سطحی با دیگران می تواند احساس تنهایی بیشتری در شما ایجاد کند. درباره خود به اشتراک بگذارید. در مورد آنچه که تجربه می کنید ، احساساتی که تجربه می کنید.


تکنیک های آرام سازی را تمرین کنید

گنجاندن یک روش آرام سازی مانند مدیتیشن ، شل شدن تدریجی عضلات ، یا یک تمرین تنفسی در برنامه روزانه ، می تواند از چرخه تفکر منفی فاصله خوبی داشته باشد و همچنین تنش و اضطراب را تسکین دهد.

خوب بخوابید

 همانطور که افسردگی می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد ، خواب نامناسب نیز می تواند در بروز افسردگی موثر باشد. وقتی به خوبی استراحت کنید ، حفظ تعادل احساسی و داشتن انرژی و تمرکز بیشتر برای مقابله با سایر علائم افسردگی آسان تر است

از یادآوری ها استفاده کنید تا خود را در مسیر درست قرار دهید

هنگامی که افسرده هستید ، فراموش کردن مراحل کوچکی که می توانند به بهبود روحیه و بهبود دید شما کمک کنند ، آسان است. قرار دادن نکات ریز و مهم و یادآورها در تلفن یا یادداشت های چسبناک در اطراف خانه برای شما مفید هستند.

 

تیم ترجمه سایک نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *