زوج های موفق و سالم چه ویژگی هایی دارند؟!

زوج های موفق و سالم چه ویژگی هایی دارند؟!

 

 

زوج های موفق و خوشبختی هستند که بدلیل داشتن ویژگی‌هایی سالیان سال در کنار هم زندگی می کنند. در این مقاله به بررسی ویژگی زوج های موفق و سالم می‌پردازیم.
به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، زوج های موفق (Successful couples) ویژگی ها و رازورمزهایی را در خود و زندگی شان پرورش و تقویت می بخشند و با بهره گیری از این ویژگی ها ، خوشبختی زندگی خود را تضمین می کنند. در ادامه به بررسی دلایل موفقیت این افراد می پردازیم.

زوج های موفق خواسته ها و انتظارات خود را به صراحت می‌گویند

زوج های موفق قبل از ازدواج، توقعاتی که از یکدیگر دارند مطرح می‌کنند، اگر توافق اساسی با هم ندارند (برای مثال مرد فرزند می‌خواهد ولی خانم مخالف است)، می‌توانند به شروع و یا خاتمه ازدواج به طور جدی فکر کنند. بعد از ازدواج، زوج های موفق به طور منظم در مورد توقعات و انتظاراتشان با هم صحبت می‌کنند و اگر اختلافی پیش آمد، آن را به زمان دیگری موکول می‌کنند تا همدیگر را درک کنند و به توافق برسند.

آنها به همدیگر می گویند «دوستت دارم»

شما می دانید که همسرتان دوستتان دارد. همسرتان می داند که شما دوستش دارید. با این حال، این مهم است که واقعا هر روز به زبان بیاورید دوستش دارید. این عبارت ساده واقعا روحیه شما را بالا برده و خشنودتان می کند. زوج های خوشبخت روزشان را با این عبارت شروع کرده و حتی در بین روز از به زبان آوردن آن غافل نمی شوند حتی از طریق یک پیامک ساده.

زوج های موفق فردیت خود را حفظ می‌کنند

بعد از ازدواج استقلال زوج ها کم می‌شود اگر افراد فرزند داشته باشند روز به روز وابستگی بیشتر می‌شود و گاهی افراد احساس خستگی می‌کنند. زوج های موفق می‌دانند حتی اگر به هم علاقه داشته باشند، گاهی احساس خستگی می‌کنند. آنان یکدیگر را تشویق می‌کنند تا همیشه”ما” نباشند و زمانی هم برای “خود” داشته باشند و به کارهای مورد علاقه خود بپردازند.بدین ترتیب زوج فردیت خود را حفظ می‌کند و زندگی ، شاداب می‌شود.

همدیگر را در آغوش می گیرند

در آغوش گرفتن میلیون احساس را از طریق یک عمل ساده منتقل می کند، زوج های خوشبخت اهمیت آن را درک می کنند . بدون هیچ محدودیتی همسرتان را در آغوش بگیرید. اگر همسرتان لحظات دشواری را پشت سر گذاشته است مانند یک روز سخت کاری یا ناخوش است در آغوش شما همه چیز تغییر می‌کند.

زوج های موفق همدیگر را مرکز توجه قرار می‌دهند

آنان همدیگر را دست کم نمی گیرند و همیشه به فکر خوشبختی همسر خود و خانواده هستند. معمولاً افراد چند سال پس از ازدواج مانند سال های اول به هم توجه نمی کنند. ولی زوج های موفق، کارهای کوچک نظیر اولویت قرار دادن نیازها و کارهای همسر و کارهای بزرگ نظیر احترام و گوش کردن به حرف های هم را مدنظر قرار می‌دهند. ازدواج دریای تغییرات است. شما اغلب فراموش می‌کنید همسرتان مهم است و به او توجه نمی کنید. درعوض به کار، سرگرمی و دوستان اهمیت می‌دهید ولی زوج های موفق همدیگر را مرکز توجه قرار می‌دهند.

به یکدیگر گوش می دهند

زوج های خوشبخت هر روز با دقت به حرف های یکدیگر گوش می دهند. چه بهتر از این؟ آنها به همدیگر فرصت صحبت کردن می دهند. در یک رابطه گوش دادن اغلب مهم تر از معاشرت کردن است. آنها از یکدیگر پرس و جو می کنند تا از احساس همسرشان مطلع شوند. زوج هایی به یکدیگر گوش می کنند که واقعا با یکدیگر در ارتباط بود و یکدیگر را درک می کنند.

زوج های موفق روش های حل اختلاف را می‌آموزند

“جان گاتمن” روانشناس که ۲۰ سال زندگی زوج ها را مطالعه کرده، عامل اصلی موفقیت یا شکست ازدواج را توانایی، یا عدم توانایی حل اختلافات می‌داند. حتی اگر همسرتان و شما کاملاً با هم یکی باشید ، گاهی با نظر هم موافق نیستید و این مخالفت باعث ناراحتی می‌شود. نباید به اعتیاد، خشونت و … رو بیاورید. اگر خواسته شما و همسرتان با هم فرق دارد، باید آن را حل کنید. زوج های موفق با هم صحبت می‌کنند، حتی اگر احساس بدی نسبت به هم دارند. آنان در مورد اختلافات و مخالفت ها با هم مذاکره می‌کنند تا به نتیجه عادلانه برسند. آنان از یکدیگر حمایت می‌کنند و غـُر نمی زنند. آنان می‌پذیرند در مواردی عشق ، برتر از پیروزی است.

روش های حل اختلاف زوج های موفق
از وضع همدیگر با خبر هستند

خواه می خواهید تا دیروقت در دفتر کارتان بمانید یا ففط می خواهید بدانید همسرتان به موقع ناهارش را خورده است، این اطلاع رسانی های کوچک سرگرمی روزانه زوج های خوشبخت است. بله این فکر خوبی است که مرتب از احوال همسرتان مطلع شوید. این سرگرمی کوچک نشان دهنده این است که چقدر مراقب همسرتان هستید و چقدر به او توجه دارید. بنابراین یک تماس کوتاه با او بگیرید یا یک پیامک بفرستید، خوب است که همیشه با هم در تماس باشیدحتی اگر فقط گفتن یک «سلام» یا «دلم برات تنگ شده» باشد.

زوج های موفق با هم رشد می‌کنند

مسلماً فردی که امروز با او ازدواج می‌کنید،۱۰ سال آینده متفاوت خواهد بود. شما هر دو تغییر می‌کنید. به ویژه در شرایط سخت زندگی مانند از دست دادن والدین . زوج های موفق می‌دانند که یکی یا هر دو در طول زندگی تغییر می‌کنند و قواعد عوض می‌شود. پس لازم است تغییر کنید تا بتوانید روابط در حال تغییر را عوض کنید.

برای یکدیگر از هر کاری دست می کشند

اگر همسرتان به شما نیاز دارد، هر کار دیگری که دارید رها کنید و به او توجه کنید. هیچ چیز مهم تر از نیاز همسرتان به شما نیست. این خصیصه ای است که هر زوج خوشبخت دارد.

در حقیقت، زوج های خیلی خوشبخت یک قدم فراتر می روند. آنها هر روز ساعت هایی را به یکدیگر اختصاص داده و از هر کار دیگری برای این لحظات زیبا دست می کشند.

زوج های موفق برای حفظ روابط می‌کوشند

زوج های موفق به طور منظم وضعیت زندگی خود را بررسی کرده و با هم صحبت می‌کنند تا از شادی و رضایت هر دو از زندگی مشترک مطمئن شوند. اگر یکی ، یا هر دو شما از زندگی مشترک ناراضی هستید، مشکلتان را حل کنید.

از مراجعه به مشاور خجالت نکشید

زوج های موفق قبل از مراجعه به مشاور، سند طلاق را امضا نمی کنند. آنان می‌کوشند که مشکلات را در اولین فرصت حل کنند.

از یکدیگر تشکر می کنند

قدردانی یک احساس مثبت قوی است. زوج های خوشبخت تشکر از یکدیگر را متوقف نمی کنند. همزمان بسیار مهم است که به جا از یکدیگر تشکر کنید و گرنه قدردانی شما لوث می شود.قدردانی می تواند برای یک کار بزرگ یا کوچک باشد، اگر همسر شما یک استکان چای برای شما آورد از او تشکر کنید. رعایت این نکات کوچک همبستگی محکمی میان شما و همسرتان ایجاد می کند.

telegram2 files