آیا سازمان امور دانشجویان عامل اقدام به خودکشی دانشجویان است؟

آیا سازمان امور دانشجویان عامل اقدام به خودکشی دانشجویان است؟

اقدام به خودکشی یک دانشجو در ساختمان سازمان امور دانشجویان این شائبه رابه‌وجود آورده که عدم پاسخگویی مسئولان باعث اقدام این دانشجو شده‌ است.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری آنا، اقدام به خودکشی یک دانشجو از پشت‌بام ساختمان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، توجه مسئولان، مردم و عابران را به خود جلب کرد؛ خودکشی که هنوز دلیل آن مشخص نیست و سازمان امور دانشجویان هم از اعلام هویت دانشجو خودداری می‌کند.

این اقدام با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی فیصله یافت و دانشجو از این کار صرف‌نظر کرد. میرحسینی، مسئول روابط عمومی سازمان امور دانشجویان در این باره به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «بحمدالله جریان خودکشی دانشجو به خیر گذشت. این دانشجو به دلیل مشکلات روحی قصد خودکشی داشت و اینکه بعضی رسانه‌ها گفته‌اند این دانشجو به دلیل عدم پاسخ‌گویی سازمان اقدام به خودکشی کرده است، صحت ندارد.»

او درباره سن و رشته این دانشجو ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: «همان طور که گفتم دلیل اقدام به خودکشی دانشجو مشکلات روحی بوده و مسائل دانشجویی او به نوعی در سازمان امور دانشجویان حل شده بود.»

میرحسینی در پایان تاکید کرد اگر هرکسی به عنوان ارباب رجوع به سازمان امور دانشجویان مراجعه کند خواهد دید که رفتار دوستان و همکاران با دانشجویان چگونه است. زیرا مسئولان از صبح تا ۴ بعد از ظهر جوابگوی مراجعان هستند. بنابراین علت اقدام به خودکشی دانشجو ربطی به عدم پاسخگویی سازمان ندارد.

بدیهی است سازمان امور دانشجویان وظیفه رسیدگی به امور دانشجویان داخلی و خارجی را دارد. اگر بر فرض اقدام به خودکشی دانشجو هم به دلیل مشکلات روحی باشد، چرا او سازمان امور دانشجویان را برای خودکشی انتخاب کرده است؟ آیا آن دانشجو نمی‌توانست معابر عمومی را برای خودکشی انتخاب کند؟

دانشجوی کشورمان در حالی با خوش‌شانسی از این اقدام جان سالم به در برد، که نگاهی به گذشته مشخص می‌کند دانشجویان نخبه و بورسیه این کشور این خوش‌شانسی را نداشتند. ایوب آقایی از دانشجویان مقطع دکترای شیمی دانشگاه کاشان اهل ایلام بود که سال گذشته خودکشی کرد.

فشارهای روحی و روانی ایجاد شده بر دانشجویان بورسیه موجب بروز مشکلات اجتماعی فراوانی در بین نخبگان کشور شد. بیکاری، طلاق، متارکه، اقدام به خودکشی و… تنها گوشه‌ای از رنج‌هایی است که به تعبیر مقام معظم رهبری موجب ظلم به این دانشجویان شد. در این میان سازمان امور دانشجویان نوک پیکان حمله و ظلم آشکار به بورسیه‌هایی شد که همه چیز خود را برای آینده این کشور فدا کرده بودند.

بیشتر بخوانید


telegram2 files