ادعای آزار معلولان درمراکز بهزیستی کذب است

ادعای آزار معلولان درمراکز بهزیستی کذب است
رییس سازمان بهزیستی کل کشور گفت: متاسفانه کارمندی که به شکل پیمانی در این مرکز مشغول به کار بوده پس از اتمام مدت فعالیت خود به دلیل عدم ادامه کار چنین ادعایی را مطرح کرده است، ضمن اینکه یک رسانه نیز به دروغ این خبر را منتشر کرده است.

انوشیروان محسنی بندپی، درخصوص برخی اخبار مطرح شده مبنی برآزار و تجاوز به یک معلول درمرکز نگهداری از معلولان تحت پوشش این سازمان،گفت: این خبر از اساس کذب است، متاسفانه کارمندی که به شکل پیمانی در این مرکز مشغول به کار بوده پس از اتمام مدت فعالیت خود به دلیل عدم ادامه کار چنین ادعایی را مطرح کرده است، ضمن اینکه یک رسانه نیز به دروغ این خبر را منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه معلول مورد نظر برای اثبات این ادعا به پزشکی قانونی منتقل شده است، افزود: هیچ آزار جنسی صورت نگرفته و تمامی ادعاها دراین خصوص کذب است، بنابراین شکایتی علیه رسانه منتشرکننده این خبر صورت گرفته و کارمند مطرح کننده این خبر به قوه قضاییه معرفی شده است؛ ضمن اینکه بیانیه ای دراین خصوص از سوی سازمان بهزیستی منتشر شده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه نظارت ها برعملکرد مراکز نگهداری از معلولان کیفی و مستمر است، تصریح کرد: معلولان جزو فرزندان ما محسوب می شوند، بنابراین رعایت همه اصول دراین مراکز ضروری است؛ البته این ادعا پیشتر درباره ۳ مرکز مطرح شده که این مراکز نمونه بوده و هیچ مشکلی ندارند، بنابراین اینکه کارمندی به دلیل اخراج از این مرکز چنین مشکلی را ایجاد می کند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه درخصوص استانداردهای نظارتی نواقص و کمبودهایی وجود دارد،گفت: اما تمام تلاش ها دراین جهت است که سطح نظارت ها و شرایط نگهداری ازمعلولان درحوزه تجهیزات و اماکن از استانداردهای لازم برخوردار شود، ضمن اینکه اگر مرکزی تخلف و یا کم کاری کرده باشد دراسرع وقت با آن برخورد می شود؛ اما طرح این موارد ازسوی پزشکی قانونی رد شده و ادعا مستندنیست؛ البته در شرایطی که بهزیستی در اوج شکوفایی خدمت قراردارد نبایدبا طرح این مسائل ایجاد مشکل کرد.

رییس سازمان بهزیستی کل کشور، با بیان اینکه بهزیستی درحال حاضر ۱۰۰ اورژانس اجتماعی را راه اندازی کرده است، افزود: هم اکنون سامانه ملی پیشگیری و کاهش طلاق دربرخی استان ها افتتاح شده است.

منبع : خانه ملت
سلامت نیوز


telegram2 files