بهزیستی در صورت اطلاع جلوی ازدواج کودکان را می گیرد

بهزیستی در صورت اطلاع جلوی ازدواج کودکان را می گیرد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در صورت اطلاع از ازدواج کودکان با کمک قوه قضائیه از انجام این کار جلوگیری می کند یا اینکه آن فرد یا خانواده او را مجاب خواهد کرد که این کار انجام نگیرد.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: آمار دقیقی از کودک همسری در دست نیست اما اگر جایی در این زمینه به ما اطلاع داده شود با توجه به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، می توانیم جلوی این کار را بگیریم.
وی تصریح کرد: شنیده ایم در برخی مناطق اصلا از کودک درباره تمایل به ازدواج ، سئوال نمی کنند و برخی افراد ، خواهر یا دختر خود را به خانه شخص دیگری می برد و می گوید که باید با این فرد زندگی کنی ؛ متاسفانه کسی نمی تواند پدیده ازدواج کودکان را کتمان کند اما اگر به ما خبر دهند ، مداخله خواهیم کرد و پیگیری می کنیم که جلوی این کار گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: در پیش نویس لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تا سن ۱۸ سالگی به عنوان دوران کودکی تعریف شده است و حال باید دید که در صحن مجلس وضعیت این پیش نویس چه خواهد شد.
محسنی بندپی درباره ضرورت اطلاع رسانی و آموزش ها در زمینه ازدواج کودکان نیز گفت: استفاده از ظرفیت های اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ و مرکز جامع خدمات بهزیستی مناطق کم تر برخوردار یکی از استراتژی های بهزیستی در زمینه اطلاع رسانی و آموزش ازدواج کودکان به شمار می رود.

کارتن خواب ها غربالگری می شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر وضعیت کارتن خواب های دارای بیماری نیز اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفته است که کارتن خواب دارای بیماری خاص را پذیرش کند و تفاهم نامه ای در این زمینه بین این سازمان و وزارت بهداشت، منعقد شده است.
محسنی بندپی افزود: هنگام جمع آوری کارتن خواب ها ، یک تیم غربالگر متشکل از پزشک ، روانپزشک و پرستار ، آنان را غربالگری می کند و کارتن خواب های بیمار در اختیار وزارت بهداشت و کارتن خواب های معتاد در اختیار بهزیستی قرار داده می شوند و بهزیستی نیز برای نگهداری این کارتن خواب ها شلتر (سرپناه) و گرمخانه دارد.

 


telegram2 files