ارتباط اخراج از مدرسه با سلامت روانی ضعیف در دانش آموزان

ارتباط اخراج از مدرسه با سلامت روانی ضعیف در دانش آموزان

کودکانی که به صورت موقت از مدرسه اخراج می شوند یا تحصیلشان به حالت تعلیق در می آید به احتمال بیشتری دچار بیماری های سلامت روان از جمله افسردگی, اضطراب و همچنین اختلالات رفتاری خواهند شد.

این یافته ها در مجله روانشناسی پزشکی به چاپ رسیده است.

محققین دانشگاه اکستر انگلستان در تحقیقاتشان تاثیر اخراج از مدرسه را در جمعیت عمومی مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که تعلیق و اخراج موقت از مدرسه می تواند به یک اختلال روانی جدید در دانش آموز تبدیل شود و از سوی دیگر سلامت روانی ضعیف نیز اخراج از مدرسه را تشدید می کند.

محققان اظهار می کنند که تشخیص و حمایت از کودکانی که در مدرسه دچار مشکل می شوند می تواند از اخراج آنها جلوگیری کرده و باعث پیشرفت آنان در مدرسه بشود.
پروفسور فورد روانپزشک کودک بیان می کند که, اخراج دانش آموزانی که در مدرسه مشکل ساز هستند باعث می شود تا آنها حس رها شدن از یک موقعیت غیرقابل تحمل را داشته باشند و این کودکان به هنگام برگشت به مدرسه رفتارهای بدتری از خود نشان خواهند داد تا دوباره از موقعیت فرار کنند.

به این ترتیب این برنامه انظباطی که برای حل مشکلات رفتاری کودک ترتیب داده شده به جای آنکه نقش تنبیهی را برای او داشته باشد باعث تشویق بیشترش خواهد شد و مثل یک پاداش عمل می کند.

مدارس می توانند با حذف اخراج و تعلیق دانش آموزان و پیدا کردن راه حل های مفید تر برای جلوگیری از رفتارهای مشکل ساز آنها به سلامت روان این کودکان و همچنین به بهبود شرایط تحصیلیشان کمک کنند.

منبع : psychcentral

ترجمه : تیم تخصصی سایک نیوز

بیشتر بخوانید


telegram2 files