رشد صددرصد آمار خودکشی در کشورهای خاورمیانه

رشد صددرصد آمار خودکشی در کشورهای خاورمیانه

یک استاد دانشگاه مطرح کرد: در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۲۸هزار نفر از مردمان ساکن در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی خودکشی کرده اند که نسبت به ۲۵ سال گذشته افزایش ۱۰۰درصدی را نشان می دهد.

دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات وزرات بهداشت و درمان در کنفرانس خبری سیمای سلامت ایران اعلام کرد:

در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۲۸هزار نفر از مردمان ساکن در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی خودکشی کرده اند که نسبت به ۲۵ سال گذشته افزایش ۱۰۰درصدی را نشان می دهد، این در حالی است که تعداد موارد خودکشی در سطح جهان در همان مدت، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: خشونت فردی در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در طی ۲۵ سال گذشته ۱۵۲ درصد افزایش داشته است در حالی که در سطح جهان، ۱۸ درصد افزایش یافته است.

مرادی تصریح کرد: حدود ۸۴ درصد از مجموع موارد مرگ و میر ناشی از جنگ و اقدامات قانونی (مانند اعمال قانون زور توسط پلیس) در جهان، در منطقه مدیترانه شرقی اتفاق می افتد که جمعیت آن کمتر از ۱۰ درصد از کل جمعیت جهان است.

این استاد دانشگاه با اشاره به روند روبه رشد اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، بیماری دو قطبی و اسکیزوفرنی در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی افزود: در ایران بعد از افسردگی، مصرف مواد مخدر در بین جوانان مهم ترین علتی است که باعث از بین رفتن سالهای عمر می شود.

وی در آخر افزود : بر اساس مطالعاتی که انجام شده است تقریبا ۳۵درصد مردم ایران در معرض سکته های قلبی و مغزی زودرس هستند که در طرحی به نام پیشگیری از بیماری های قلبی و مغزی،افراد سی ساله را به مراکز بهداشتی دعوت می کنیم تا آنها خطرسنجی شوند.

این طرح تاکنون در ۴ شهر انجام شده و امسال به صورت گسترده اجرایی خواهد شد.

منبع : مهرنیوز

بیشتر بخوانید


telegram2 files