طرح تربیت مربی مهارت های ازدواج وزارت ورزش و جوانان در طول تاریخ کشورمان بی نظیر است

طرح تربیت مربی مهارت های ازدواج وزارت ورزش و جوانان در طول تاریخ کشورمان بی نظیر است

به گزارش سایک نیوز دکتر ناصر صبحی قراملکی مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در گفتگوی زنده خبری شبکه شش سیما و در تشریح برنامه های وزارت ورزش و جوانان در خصوص ازدواج و خانواده اظهار داشت : دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در قدم اول به شناسایی قوانین، مقررات و مصوبات مربوط به ازدواج پرداخت.

وی ادامه داد : در نهایت به قانون تسهیل ازدواج رسیدیم که متاسفانه بیش از یک دهه مورد غفلت قرار گرفته است.

دکتر صبحی افزود : براساس ماده هشت این قانون، می بایست آیین نامه هایی تدوین و برای جوانان در آستانه ازدواج دوره های ۱۶ ساعته آموزشی در راستای کسب آمادگی های لازم برای زندگی مشترک برگزار شوند.

وی در این خصوص ادامه داد : سال ۸۴ چند وزارتخانه مسئول اجرای این قانون بودند اما از آنجایی که دولت وقت، صندوق اندوخته جوانان را تشکیل نداد، این موضوع مورد غفلت قرار گرفت.

وی تصریح کرد :  براساس پیگیری های صورت گرفته متوجه شدیم برای این مسئله می بایست سرفصل های آموزشی به همراه محتوا و مدرسانی آماده می شدند که به دلایلی که بنده از آنجایی که در آن زمان مسئولیتی نداشتم نمی توانم در مورد سایر همکاران قضاوت کنم، اجرایی نشده است.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در خصوص اقدامات وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد : در قدم بعدی یک بانک اطلاعاتی تهیه گردید و ما متوجه شدیم که حدود ۲۵۰ مدرس فعال در زمینه ازدواج و خانواده در سطح کشور وجود دارد که این میزان برای آموزش حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار زوج در آستانه ازدواج کشور، کافی نیست. از سویی دیگر بخش زیادی از این مدرسان، تخصص های دیگری دارند و می بایست در زمینه های دیگری ارائه خدمت نمایند.

دکتر صبحی ادامه داد : در همین راستا تصمیم گرفتیم که حداقل در دو زمینه پیش برویم. اولا در تهیه سرفصل های آموزشی از متخصصان استفاده نموده و این مسئله را در دستور کار کمیسیون ملی ازدواج و خانواده قرار دادیم. همچنین نمایندگان حقیقی و حقوقی مختلف در جلسات وزارت ورزش و جوانان شرکت کردند و در نهایت خوشبختانه برای ۱۶ ساعت آموزش، سرفصل هایی تهیه شد.

وی افزود : کار بعدی آماده سازی مدرسانی بود که استانداردهای لازم را دارا باشند. در همین راستا خوشبختانه سال گذشته برای اولین بار در سطح کشور، وزارت ورزش و جوانان موفق شد از لحاظ کمی و کیفی کاری انجام دهد که در طول تاریخ کشورمان بی نظیر است و ما می توانیم ادعا کنیم که این وزارتخانه دست به کار فوق العاده ای زده است و می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها باشد.

وی با ارائه گزارش مستند و مکتوب دوره مقدماتی تربیت مربی مهارت های ازدواج تاکید کرد : مدرسی می تواند در زمینه آموزش مهارت های ازدواج و خانواده صلاحیت داشته باشد که مهارت های تخصصی و استانداردهای لازم را دارا باشد.

وی در خصوص ادامه این طرح خاطرنشان کرد : اگر امانتی که به بنده سپرده شده است ادامه داشته باشد، براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال پنج هزار مدرس دیگر تحت آموزش های مقدماتی قرار خواهند گرفت که در نهایت از میان هفت هزار و پانصد مدرس و پس از طی دوره پیشرفته، سه هزار مدرس استاندارد انتخاب خواهند شد.

دکتر صبحی در پایان ضمن تاکید بر همکاری و حساسیت های نمایندگان مجلس در این زمینه اظهار داشت : خوشبختانه ما با دید مثبت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خصوصا کمیسیون اجتماعی و پیگیری ها و مشارکت های ایشان مواجه بوده ایم. بنده از جناب آقای دکتر عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، همچنین اعضای این کمیسیون و دوستان گرانقدری که برای احیای این موضوع تلاش می کنند، تقدیر خود و وزارت ورزش و جوانان را اعلام می کنم.

“لازم به ذکر است طرح تربیت مربی مهارت های ازدواج وزارت ورزش و جوانان در اسفند ماه سال ٩۵ همزمان در تهران و ٢٧ استان کشور توسط موسسه آموزش عالی مدت اجرا شد.”


telegram2 files