کمبود مهارت ارتباط موثر ، مهم ترین عامل طلاق زوج های ایرانی

کمبود مهارت ارتباط موثر ، مهم ترین عامل طلاق زوج های ایرانی
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: نبود یا کمبود مهارت ارتباط موثر بین زوجین و عدم مهارت حل تعارض بین آنان، شایع ترین علل طلاق زوج ها است.

حبیب الله مسعودی فرید، خاطرنشان کرد: این عوامل در بررسی های انجام شده روی ۸۰ هزار زوجی که سال گذشته به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کردند، استخراج شده است.

وی افزود: ارتباط موثر به آن معنا است که زن و شوهر باید شرایط یکدیگر را درک کنند و به یکدیگر احترام بگذارند، توهین نکنند، ارتباط بدون خشونت داشته باشند و محبت و مودت را در خانه ترویج دهند. اینها اصول پایه ای برای یک ارتباط موثر است.

وی تاکید کرد: مهم ترین اصل ارتباط موثر ، درک یکدیگر است به آن معنا که زوج ها در برخوردهایی که با همدیگر دارند، خودشان را جای یکدیگر بگذارند که آیا بطورمثال من دوست دارم با من اینگونه رفتار شود، اگر دوست ندارم پس با همسرم نیز اینگونه رفتار نکنم. آیا من دوست دارم با خانواده من اینگونه رفتار شود، اگر دوست ندارم پس با خانواده همسرم اینگونه رفتار نکنم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: گاهی ممکن است آدم ها در شرایط روحی مناسبی نباشند که باید شرایط روحی طرف مقابل را درک کنیم و این مساله درباره زن یا مرد، فرقی نمی کند.

مسعودی فرید اظهار داشت: اساس ارتباط موثر، همدلی و درک متقابل و توجه به شرایط طرفین و احترام و اعتماد متقابل است که این مولفه ها از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و در دوره های آموزشی مراکز مشاوره بهزیستی به این موضوعات به طور مفصل در قالب کارگاه ، شرح داده می شود و زوج های جوان در این کارگاه ها به درک خیلی خوبی می رسند.

منبع : ایرنا
سلامت نیوز


telegram2 files