قربانیان تجاوز جنسی با مشکلات روانی بیشتری روبه رو هستند

قربانیان تجاوز جنسی با مشکلات روانی بیشتری روبه رو هستند

محققان دانشگاه ایلینویز گزارش کردند افرادی که با آسیب های ناشی از تجاوز و آزار جنسی رو به رو بوده اند به احتمال بیشتری به بیماری های روحی و روانی مبتلا می شوند.

محققین حدود ۲۰۰ پژوهش را که بالغ بر ۲۳۰۰۰ نفر در آن ها شرکت کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند و متوجه ریسک بالای ابتلا به بیماری های روان در این افراد شدند.

پژوهشگران تاریخچه ای از تجاوزات جنسی را کشف کردند که با افزایش احتمال ابتلا به افسردگی, اضطراب, خودکشی,اختلال استرس پس از سانحه,سومصرف مواد,احتلال وسواس اجباری-عملی و اختلال دوقطبی همراه بود.

محققین نتیجه ۴۰ سال بررسی بر روی موضوع اسیب های جنسی را در مجله مروری بر روانشناسی بالینی ارائه کردند.

امیلی دوورکین یکی از محققین این پژوهش می گوید : ما افرادی را که تجاوز و آزار جنسی را تجربه کرده بودند با افراد عادی مورد مقایسه قرار دادیم و متوجه تفاوت قابل توجهی در ابتلا به اختلالات روان در افراد شدیم.
ما همچنین افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند را با افرادی که نوع های دیگری از آسیب را تجربه کرده اند مورد بررسی قرار دادیم و نتایج باز احتمال بالا و قابل توجه اختلالات روان در گروه افراد آسیب دیده ازآزار جنسی را نشان می داد.

به نظر نمی رسد که این موضوع که شما به طور گسترده و یا کم آزار جنسی را تجربه کرده باشید اهمیتی داشته باشد, اگر شما تجاوز با نفوذ کامل و یا حتی آزار جنسی در حد نوازش را تجربه کرده باشید باز هم در گروه دسته ای از افرادی قرار دارید که احتمال بالایی از ابتلا به بیماری های اختلال روان را دارند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد افرادی که در سنین بالاتر مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند احتمال بالاتر ی از ابتلا به اختلالات روان را دارند. خطر تمایل یا اقدام به خودکشی در این افراد بیشتر است. همچنین احتمال بالاتری برای ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه, اختلال دو قطبی و وسواس اجباری عملی را دارند.

این پژوهش به این معنی نیست که همه افرادی که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند دچار اختلالات روان می شوند بلکه اظهار می کند این افراد در خطر بالاتری برای ابتلا قرار دارند.

همه ی این مشکلات کاملا قابل درمان هستند.
افرادی که از درمان شناختی-رفتاری برای مقابله با تجاوز جنسی استفاده کردند, گزارش خوبی از این نوع درمان و بهبودی می دهند و می گویند فکر میکنند دوباره به زندگی برگشته اند.

منبع : psychcentral

ترجمه : تیم تخصصی سایک نیوز


telegram2 files