پیامدهای تنبیه بدنی کودکان برای یک دهه ادامه پیدا خواهد کرد

تحقیقات جدید نشان می دهند تنبیه بدنی در دوران کودکی و خردسالی باعث می شود تا تاثیرات منفی بلند مدتی بر روی خلق و رفتار این کودکان در دوران نوجوانی به وجود بیاید.

تحقیقاتی که در سالهای گذشته انجام شده بود تاثیر منفی تنبیه بدنی بر روی رشد کودکان را نشان داده بود. بیشتر این تحقیقات به صورت کوتاه مدت (زیر یک سال) و تاثیرات تنبیه بدنی را بر روی رشد و انضباط بررسی کرده بودند.

در حال حاضر، در یک مطالعه طولانی مدت، محققان دانشگاه میسوری، اثرات ماندگار تنبیه فیزیکی در دوران خردسالی را کشف کردند.

این تحقیقات نشان داد تفاوت هایی در نقش والدین,خلق و خو و خودتنظیمی وجود دارد و چگونگی تاثیر آنها بر روند رشد کودک را نیز بیان کرد.

این تیم تحقیقاتی ۱۸۴۰ مادر و کودک را مورد بررسی قرار داد. این خانواده ها همگی سطح اجتماعی پایینی داشتند و ریشه آنها افریقایی امریکایی و اروپایی امریکایی بود.

این تحقیقات کودکان را از ۱۵ تا ۲۵ ماهگی مورد بررسی قرار داد و پژوهشگران با مصاحبه و دیدار از خانه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کردند.

محققان با این داده ها دریافتند کودکان افریقایی امریکایی تباری که در ۱۵ ماهگی مورد تنبیه جسمانی قرار گرفته بودند احتمال بالاتری از نشان دادن رفتارهای پرخاشگرانه در سال پنجم مدرسه داشتند.
آنها همچنین رفتارهای مثبت کمتری مثل کمک به دیگران را از خود نشان می دادند.

در مقابل در کودکان امریکایی اروپایی احساسات منفی مثل تحریک پذیری, پیش بینی کننده این قبیل رفتارها در بزرگسالی خواهد بود.

این تحقیقات چگونگی برخورد و رفتار والدین با فرزندانشان را در دوران کودکی و ارتباط ان با پرخاشگری در بزرگسالی را نشان داد.

دانستن تاثیرات منفی تنبیه بدنی بر روی کودکان برای همه ی والدین واجب است.

منبع : psychcentarl

ترجمه : تیم تخصصی سایک نیوز


telegram2 files