نقش هیپنوتیزم در کاهش رنج و درد مبتلایان به سرطان

نقش هیپنوتیزم در کاهش رنج و درد مبتلایان به سرطان
عضو انجمن هیپنوتیزم ایران گفت: امروزه نقش هیپنوتیزم در کاهش رنج و درد بیماران سرطانی و خودانگاره منفی و عدم ارزش قائل شدن برای خود به اثبات رسیده است .

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا, محمدجعفر بهنام‌فر ، گفت: بیماران سرطانی نیازهای روان‌شناختی و طبی گوناگونی دارند که از طریق هیپنوتیزم به آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرطان و بیماری‌های مزمن تاثیر منفی بر عزت نفس و حس اعتماد به نفس بیمار دارند، افزود: درد و عوارض جانبی شیمی‌درمانی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و کاهش اشتها از عوارض جانبی شیمی‌درمانی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: هیجان و ترس از عوامل اختلال در سلامت روانی بیماران سرطانی است.

بهنام‌فر گفت: متخصصان هیپنوتیزم و علوم رفتاری معتقدند که ایجاد حس آرامش و آسایش این امکان را برای سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند که در بالاترین سطح عمل کند و هدفش مبارزه با سلول‌های سرطانی است.

وی اظهار کرد: امروزه نقش هیپنوتیزم در کاهش رنج و درد بیماران سرطانی و خودانگاره منفی و عدم ارزش قائل شدن برای خود به اثبات رسیده است.

عضو انجمن هیپنوتیزم ایران خاطرنشان کرد: باید در انتظار شواهد مقطعی‌تری درباره توانایی‌ها و اثرات و محدودیت‌های روش‌های هیپنوتیزمی برای سرطان باشیم، اما به‌طور کلی می‌توان گفت که هیپنوتیزم به عنوان تکنیک آرام‌سازی عمومی می‌تواند برای کاهش اضطراب و هیجانات منفی و غلبه بر ترس و ناامیدی و کارایی بالای سیستم دفاعی بدن عمل کند.

بیشتر بخوانید


telegram2 files