مصرف مواد قندی افسردگی می‌آورد

مصرف مواد قندی افسردگی می‌آورد

فکر کردن به خوردن یک تکه کیک می‌تواند لذتبخش باشد اما در بلندمدت افرادی که تمایل بیشتر به خوردن مواد قندی و شیرین دارند بیشتر با مشکلات خلقی و افسردگی مواجه می‌شوند.

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، در یک مطالعه جدید گروهی از متخصصان به بررسی ارتباط بین مصرف مواد قندی و ابتلا به اختلال‌های روانی شایع پرداختند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به افراد توصیه می‌کند که مصرف روزانه مواد قندی افزودنی را به کمتر از ۵ درصد مجموع انرژی دریافتی کاهش دهند اما با این حال در انگلیس میزان مواد قندی مصرفی دو برابر رقم توصیه شده و در آمریکا سه برابر آن است.

سه چهارم این قندی که روزانه وارد بدن می‌شود مربوط به مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین همچون کیک و نوشابه است و مابقی آن با مصرف دیگر مواد غذایی فرآوری شده مثل سس کچاپ وارد بدن می‌شود.

همچنین یک ششم مردمِ جهان حداقل از یکی از اختلالات روانی شایع مانند اختلال خلقی یا اضطرابی رنج می‌برند و به همین دلیل این احتمال مطرح شده که بین مصرف مواد قندی و ابتلا به این اختلال‌ها ارتباط وجود دارد.

نتایج مطالعات پیشین نیز که ارتباط بین افسردگی و مصرف مواد قندی را در شش کشور مورد مطالعه قرار داده بود حاکی از آن است که مصرف بیشتر مواد قندی فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به افسردگی مرتبط است.

به گزارش ساینس الرت، همچنین در بررسی‌های دیگر که در سال‌های اخیر انجام گرفت مشخص شد بین مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی با خطر ابتلا به افسردگی ارتباط وجود دارد.

بیشتر بخوانید


telegram2 files