مرگ سریالی کودکان ادامه دارد/ وداع تلخ «تبسم» با زندگی

مرگ سریالی کودکان ادامه دارد/ وداع تلخ «تبسم» با زندگی

«تبسم»، دختربچه ۵ ساله که چند روز قبل به خاطر اصابت ضربه‌های مهلک به سرش و با آثاری از آزار جنسی، در حالت کما به بیمارستانی در ساوه انتقال یافته بود، پس از سه روز جدال با مرگ سرانجام در میان اشک و اندوه تیم درمانی جان باخت.

صبح شنبه ۷ مرداد زنی هراسان در حالی که کودک نیمه جانش را در بغل گرفته بود به بیمارستان مدرس ساوه رفت و با ضجه و التماس از پزشکان برای نجات دخترش کمک خواست.

پس از معاینات مقدماتی، پزشکان دریافتند که وضعیت جسمی کودک غیرطبیعی است و به‌دلیل برخورد جسم سخت به سرش، دچار ضربه مغزی شده است. ازسوی دیگر اظهارات مادر کودک نیز درباره زمین خوردن دخترش قانع‌کننده نبود. به همین دلیل مسئولان بیمارستان با اورژانس اجتماعی بهزیستی و پلیس تماس گرفتند تا آنها به بررسی بیشتر این موضوع بپردازند.

 

دقایقی بعد تیمی از اورژانس اجتماعی شهرستان ساوه در بیمارستان حضور پیدا کرد و به تحقیق درباره وضعیت این کودک پرداخت. با توجه به آثار ضرب و جرح در سر کودک و نشانه‌هایی از آزار جنسی، پرونده به همراه گزارش معاینات پزشکی، برای تعیین علت اصلی ماجرا به پزشکی قانونی ارسال شد.در ادامه مادر کودک از سوی مأموران تحت بازجویی قرار گرفت اما با تناقض گویی و داستانسرایی‌های متفاوت ظن پلیس را به خود برانگیخت و بازداشت شد.

مرگ خاموش دخترکوچولو

در حالی که تحقیقات دراین باره ادامه داشت، ساعت ۱۰ صبح دیروز، دخترک نیمه جان به دلیل شدت جراحات روی تخت بیمارستان جان داد.دکتر تمیزی، رئیس بیمارستان شهید مدرس ساوه با تأیید این خبر گفت: دختربچه‌ای به نام «تبسم» که از روز شنبه با آثار ضرب و جرح روی بدنش در بخش آی سی یو بیمارستان بستری شده بود تسلیم مرگ شد.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور گفت: پرونده این اتفاق تا افشای حقیقت پیگیری خواهد شد. با توجه به اینکه موضوع از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است نمی‌توان در مورد آزار جنسی کودک نظر قطعی داد و باید تا اعلام نظر پزشکی قانونی منتظر ماند.

در حال حاضر اطلاعات دیگری در خصوص پرونده این دختر در دست نیست. به طور قطع همکاران ما در این سازمان تلاش می‌کنند تا در اسرع وقت نظر قطعی خود را اعلام کنند تا نقاط مبهم پرونده بخصوص در بحث آزار جنسی روشن شود.وی افزود: در سال گذشته اورژانس اجتماعی ۲۷۶۵ مورد مداخله حضوری در مراکز مداخله در بحران داشته و این در حالی است که در این مدت ۱۳ هزار و ۷۶۹ مورد تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی(۱۲۳) انجام و ۱۰ هزار و ۳۸۵ مورد خدمات سیار نیز به افراد ارائه شده است.

دکتر اسد بیگی با تأکید بر اینکه نباید با انتشار اخبار منفی جو جامعه را ملتهب کنیم، گفت: متأسفانه بتازگی موارد متعددی از آزار جنسی کودکان، کودک ربایی یا قتل کودکان در فضای مجازی منتشر می‌شود که غمگینی و ناامنی را در جامعه ایجاد می‌کند. گسترش خبرهای منفی باعث پایین آمدن بهداشت روانی و اجتماعی مردم می‌شود و همچنین می‌تواند دیگر آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی را دامن بزند چراکه یکی از علل افزایش خودکشی در جامعه احساس ناامیدی و ناامنی در جامعه است.

سکوت مسئولان قضایی

از زمان انتشار خبر فوت تبسم ۵ ساله، تلاش‌های خبرنگار گروه حوادث «ایران» برای آگاهی از جزئیات این پرونده، تماس‌ها با دفتر ریاست دادگستری شهرستان ساوه و مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی بی‌نتیجه ماند و دست آخر اعلام شد به سبب حساسیت پرونده، ریاست کل دادگستری استان مرکزی اعلام هر گونه جزئیاتی از پرونده را تا تکمیل تحقیقات منع کرده است.

منبع : روزنامه ایران

بیشتر بخوانید


telegram2 files