تصویر اجتماعی فرد همواره پیشرو تر از تصویر ذهنی است

تصویر اجتماعی فرد همواره پیشرو تر از تصویر ذهنی است

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار داشت: در دوره ی نوجوانی و جوانی تصویر اجتماعی برای افراد مهم تر از تصویر ذهنی است، چرا که بسیاری از افراد ممکن است در این دوره ثبات هویت کافی از خویشتن نداشته باشند.

 به گزارش سایک نیوز به نقل از رادیو گفت و گو, برنامه “گفت و گوی اجتماعی” با موضوع بررسی اپیدمی لاغری و خطرات آن، با حضور دکتر عباسعلی الهیاری (رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور) از این شبکه رادیویی  روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر عباسعلی الهیاری با اشاره به این فعالیت های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، گفت: تمامی روانشناسان و مشاوران کشور فقط با اخذ مجوزهای لازم از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اجازه ی فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به ارتباط مشاوره با اپیدمی لاغری در کشور، اظهار داشت: احساس هویت مقبول زمانی حاصل می شود که فرد از نظر فکری و رفتاری درگیر راحتی و آسایش باشد، به طوری که احساس ناراحتی موجب می شود تا فرد تصویر ذهنی مطلوبی از خویش نداشته باشد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان این که تصویر اجتماعی فرد همواره پیشرو تر از تصویر ذهنی است، عنوان کرد: نظر دیگران در مورد فرد به سرعت در ذهن افراد درون سازی شده و موجب ایجاد تصویر اجتماعی می شود.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: در دوره ی نوجوانی و جوانی تصویر اجتماعی برای افراد مهم تر از تصویر ذهنی است، چرا که بسیاری از افراد ممکن است در این دوره ثبات هویت کافی از خویشتن نداشته باشند.

دکتر عباسعلی الهیاری در ادامه تاکید کرد: در برخی از اوقات تصویر نامطلوب اجتماعی باعث می شود تا فرد دچار اختلالات روانی شود.

وی در خصوص نقش اعتماد به نفس در کاهش نگرانی های فردی، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات روانشناسی مشخص می شود که کاهش اعتماد به نفس در افراد همواره دلیلی بر افزایش نگرانی های برونی می شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنین در ادامه اضافه کرد: اعتماد به نفس بالا مقبولیت ذهنی افراد در خصوص استعدادها، وضعیت جسمی و روحی فردی را افزایش می دهد.

وی با بیان این که نیاز تغییرات یک دفعه ای و اعتماد به روش های غیرمعمول یکی از مشخصه های افراد با اعتماد به نفس اندک است، عنوان کرد: احساس ضعف و تهی بودن در درون نیاز فرد به تغییرات یک دفعه ای را افزایش خواهد داد.

دکتر عباسعلی الهیاری با تاکید بر این که بر اساس مبانی روانشناسی مقایسه ی دو فرد یا یکدیگر امری نامناسب و اشتباه است، گفت: هر فرد در مقام مقایسه باید با خویشتن خود مورد مقایسه قرار گیرد.


telegram2 files