فعالیت مراکز اجتماع درمان مدار در ۱۰ استان

فعالیت مراکز اجتماع درمان مدار در ۱۰ استان

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به گسترش خدمات اجتماعی در دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه به این حوزه، گفت: مراکز اجتماع درمان مدار ‘TC’ در ۱۰ استان کشور فعال شده است.

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، فرید براتی روز یکشنبه درآیین افتتاح سومین مرکز اجتماع درمان مدار در استان البرز، افزود: برای اجرای تکالیف برنامه ششم و طرح تقسیم کار ملی که برعهده سازمان بهزیستی قرار گرفته، طرح های ویژه ای داریم.
وی ادامه داد: در این زمینه باید طیف وسیعی از خدمات برای همه آسیب دیدگان از جمله معتادان فراهم شود که این مهم مورد تاکید دولت نیز قرار گرفته و شرایط آن را فراهم ساخته است.
براتی گفت: دراین مراکز جامعه هدف بهزیستی به صورت جمعی از یکدیگر یاد می گیرند و نظارت متخصصان و کارشناسان اجتماعی نیز برای تغییر شخصیت و رفتار افراد وجود دارد.
وی اضافه کرد: این مراکز با همراهی تشکل های غیر دولتی و بخش خصوصی راه اندازی شده و بازدهی بسیاری را در زمینه کاهش معضل اجتماعی اعتیاد خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین سیاست دولت بر روی بحث پیشگیری است و دراین زمینه برنامه ریزی های قابل توجهی داشته بطوریکه که در مدارس، دانشگاه ها، محیط های کار، مناطق شهری و روستایی این سیاست با اجرای طرح های آموزشی پیش می رود.
سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در تلاش هستیم مراکز اجتماع درمان مدار را در سایر استان های کشور طی یک برنامه ریزی منسجم راه اندازی کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز گفت: سومین مرکز اجتماع درمان مدار در البرز مختص مردان بوده و اکنون دو مرکز ویژه مردان و یک مرکز زنان راه اندازی شده است .
داریوش بیات نژاد افزود: رویکرد این مراکز تخصصی و حرفه ای است و بصورت تیمی در درمان روان پزشکی معتادان کار می شود .
وی ادامه داد: با مشاوره حقوقی، روانشناسی بالینی، مددکاری اجتماعی به شیوه های علمی تلاش می شود زمینه ترک و بهبودی سریع معتادان فراهم شود تا کمترین بازگشت به اعتیاد را داشته باشیم .

 


telegram2 files