استاندارد سازی و ویرایش پنجم مقیاس هوشی وکسلر پنج کودکان

استاندارد سازی و ویرایش پنجم مقیاس هوشی وکسلر پنج کودکان

به گزارش سایک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی, در جلسه مشترک تخصصی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ، نمایندگان ستاد علوم شناختی ریاست جمهوری، مرکز علوم شناختی صدرا (وزارت دفاع)، آموزش و پرورش که در روز دوشنبه مورخ ۹۶/۴/۲۶ در محل سازمان نظام برگزار گردید، مقرر شد، سازمان نظام حداکثر اهتمام خود را در سازمان دهی آزمون های روانی به کار گیرد، دکتر محمد حاتمی معاون امور کمیسیونها و نظارت حرفه ای، دراین جلسه عنوان داشت ، نظام روانشناسی در خصوص استاندارد سازی و اعتباریابی آزمونها مسئولیت دارد ، تلاشهای خوبی هم در حال انجام است .
ازجمله تصویب آیین نامه تأسیس مرکز ملی روانسنجی و فعالیت های کمیسیون روانسنجی به ریاست دکتر پاشاشریفی و کمیسیون شناختی به ریاست دکتر خرازی ، اما بحث اعتبار یابی واستاندار سازی آزمونها سامان دهی می شود .
علاوه بر این آزمونها مانند پروانه تخصصی باید نظارت شود با افراد سودجو که خارج از اصول علمی مبادرت به ترجمه یا تولید آزمونهای روانی مینمایند وبه کیفیت علم و فن آوری لطمه می زنند، برخورد نمود ومراکز عرضه آزمونها ضرورت دارد از کمیسیون مراکز ما مجوز دریافت دارند.
در این جلسه دکتر حسن پاشاشریفی بیان داشت پروژه آزمون وکسلر ۵ در ستاد علوم شناختی مراحل پایانی هنجاریابی واستاندارد سازی خود را طی می کند باید تمهیدات لازم انجام شود و از طریق سازمان نظام اطلاعات لازم به مخاطبین داده شود و از امنیت ومالکیت معنوی این پروژه مهم حمایت شود. و تست های موجود در بازار در این زمینه وسایر زمینه ها که بدون نظارت سازمان نظام می باشند،جهت بررسی وتایید به دبیر خانه مرکز ملی روانسنجی ارسال شود.بدیهی است ،تستی معتبر است که به تایید شورای آزمونهای روانی مرکز ملی روانسنجی برسد.


telegram2 files