تبعیض و بی‌عدالتی در درمان بیماران اعصاب و روان منجر به افزایش این بیماران شده است

تبعیض و بی‌عدالتی در درمان بیماران اعصاب و روان منجر به افزایش این بیماران شده است

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:  ایجاد فضای مطلوب درمانی برای بیماران اعصاب و روان ، نیازمند به حمایت جدی از سوی خیران است.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری فانوس, همایون یوسفی با بیان این که ایجاد فضای مطلوب درمانی برای بیماران اعصاب و روان، نیازمند به حمایت جدی از سوی خیران است،بیان کرد : دولت برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به این بیماران، در تنگنای مالی قرار دارد.

وی افزود : بخش های خصوصی به دلیل وجود مشکلات و محدودیت ها، تمایلی زیادی به همکاری در این حوزه ندارند، بنابراین برای دسترسی به اهداف بهینه، باید خیران را به حمایت از این بیماران برای ساخت بیمارستان و درمانگاه های تخصصی کنیم.

یوسفی ادامه داد: به دلیل هزینه های هنگفت ویزیت، بستری، رفت و آمد، اسکان، غیبت از کار و خرید دارو بسیاری از بیماران یا از پس هزینه های بخش خصوصی بر نمی آیند  یا این که درمان خود را نیمه کاره رها می کنند بنابراین درآمد حاصل از مراجعه به بیمارستان های خصوصی آن گونه که باید بخش خصوصی را راضی نمی کند.

وی تاکید کرد: وجود تبعیض و بی‌عدالتی نسبت به بیماران اعصاب و روان در مقایسه با دیگر بیماری ها در بحث بیمه و درمان منجر به افزایش این بیماران شده است که با توجه به جدی بودن این موضوع، هم جامعه و هم خانواده تحت تاثیر آن قرار گرفته اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به تاثیرات افزایش بیماران اعصاب و روان بر خانواده و جامعه اظهار داشت: این بیماران به دلیل ضعف در اعتماد به نفس، درک نشدن از سوی اطرافیان، ضعف اعصاب و ناتوانی در حل مسائل، اغلب از سوی کارفرما و محل کار خود رانده می شوند. این افراد  با از دست دادن شغل خود، حس سربار بودن به دردهای دیگرشان اضافه می‌شود و پس از مدتی خشم کنترل نشده، آنان را به افرادی از کارافتاده  تبدیل خواهد کرد.  بنابراین خانواده ها نیز علاوه بر تحمل رفتارهای غیرقابل کنترل این افراد باعزیزان خود درد می کشند.

مطالب مرتبط

 

 


telegram2 files