افزایش ۵ برابری مستمری مددجویان بهزیستی در دولت دوازدهم

افزایش ۵ برابری مستمری مددجویان بهزیستی در دولت دوازدهم

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: رئیس جمهور قول دادند که مستمری مددجویان در دولت دوازدهم حدود ۵ برابر افزایش یابد.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری آنا, انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد افزیش مستمری مددجویان بهزیستی اظهار کرد: هم اکنون ۵۳۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان هستند که با اجرای قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۹۶ مشمول افزایش مستمری شدند.

وی افزود: پس از افزایش مستمری مددجویان، مستمری یک خانواده تک‌نفره از ۵۳ به ۱۹۵ هزار تومان، دو نفره از ۶۱ به ۲۵۰ هزار تومان، سه نفره از ۷۱ به ۳۲۰ هزار تومان و پنج نفره از ۱۰۰ به ۴۶۵ هزار تومان رسیده است زیرا یکی از اهداف و سیاست‌های سازمان  توانمندسازی مددجویان است.

محسنی بندپی به افزایش ۳٫۴ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور قول دادند که مستمری مددجویان در دولت دوازدهم حدود ۵ برابر افزایش یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از رونمایی مراکز جدید مشاوره در ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: هم اکنون حدود ۱۶۰۰ مرکز مشاوره با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند و تا پایان تیر ماه نیز از مراکز جدید مشاوره در ۱۱ استان کشور رونمایی می‌شود.

محسنی بندپی ادامه داد: طبق قانون برنامه ششم توسعه ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که از این تعداد تاکنون ۳۰ مرکز راه اندازی شده است.

وی در مورد لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز گفت: هم اکنون موضوع افزایش ۴۰ درصد از حداقل حقوق در لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید


telegram2 files