فکر می‌کنید چه کسی هستید؟/ پاسخ را در «خودِ خیالی» بیابید

فکر می‌کنید چه کسی هستید؟/ پاسخ را در «خودِ خیالی» بیابید

کتاب «خودِ خیالی» با عنوان فرعی «شما فکر می‌کنید چه کسی هستید؟» نوشته بروس هود با ترجمه مصطفا علیزاده از سوی نشر پوینده راهی بازار شده است.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شگفت‌انگیزترین اندام، طفل ماکیاولی، خود آینه‌ای، بهای اراده آزاد، چرا گزیده‌های ما از آن خود ما نیست؟، قبیله چگونه مرا ساخت، قصه‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم، گرفتار در وب و چرا نمی‌توان خود را در بازتاب دید؟، عناوین فصول این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در نوشته پشت جلد کتاب «خودِ خیالی» آمده است:

«بیش‌تر ما باور داریم شخصی که می‌اندیشیم، هستیم!
اگر این نگاه یا بینش تماما غلط باشد، چه؟
اگر ما «فرد» نباشیم بلکه برعکس، مجموعه‌ای از تأثیراتی باشیم که حس «خود» ما را شکل می‌دهد، چه؟
در کتاب «خود خیالی» بروس هود بسیار درخشان و هنرمندانه برآمدن آفتاب سند علمی را آشکار می‌کند که نشان می‌دهد «خود» بیش‌تر در دوران کودکی توسط نفوذ و تأثیرات نیرومند پیرامون‌مان ساخته می‌شود.
ما نه تنها از دیگران می‌آموزیم، بلکه شبیه به دیگران می‌شویم. ما در این کتاب می‌آموزیم «خودمان» شویم، روایتی که مغز، از تجارب متفاوت در قالب داستانی پیوسته، به هم می‌بافد.
بنابراین شما فکر می‌کنید چه کسی هستید؟
شما یک قصه هستید!؟
قصه‌ای که ذهن‌تان از خیال، فرد به هم‌پیوسته‌ای می‌سازد. البته ما آنقدر خردمند هستیم که تشخیص دهیم آن داستان‌ها گاهی اوقات می‌توانند درست نباشند…»

کتاب «خودِ خیالی» (شما فکر می‌کنید چه کسی هستید؟) نوشته بروس هود با ترجمه مصطفا علیزاده در ۳۸۱ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان راهی ویترین کتابفروشی‌ها شده است.


telegram2 files