مشغولیت های ذهنی به شما اجازه نمی دهد تا راحت بخوابید ؟

مشغولیت های ذهنی به شما اجازه نمی دهد تا راحت بخوابید ؟

هشت توصیه ای که کارشناسان پیشنهاد می کنند

بعضی شب ها مثل این میماند که شما نمی توانید مغزتان را به اندازه کافی  ساکت کنید تا به خواب بروید.

شما به مرور ذهنی روزی که تمام کردید میپردازید درحالی که در حال پیش بینی فردایتان نیز هستید, گاهی اوقات ذهنتان به ارشیوهایی از گذشته دست پیدا می کند و حتی چیزهای خجالت آوری را که در دبیرستان انحام دادید را به آگاهی شما هل میدهد.

درگیری ذهنی میتواند نشانه ای از خطر جدی در وضعیت سلامت روان شما باشد مثل داشتن اضطراب.

اینجور بی خوابی های شبانه می توانند برای همه رخ دهند و هیچ راه حلی وجود ندارد که بتواند به همه افراد کمک کند  ولی ما در این مقاله هشت راه حلی را که توسط متخصصان ارائه شده و  می تواند در مواقع بی خوابی به افراد کمک کند را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • فهرست بی معنی افکارتان را منحرف کنید

یکی از پیش فرض های اساسی برای خوابیدن داشتن ذهنی آرام است.به جای فکر کردن به مسائلی که باعث نگرانیتان می شوند به چیزهای دیگری فکری کنید مثلا می توانید یک داستان برای خودتان بسازید. این داستان ها می توانند چیزهایی مورد علاقه ولی بدون اهمیت باشند . اینگونه شما می توانید قسمتی از انرژی مغزتان را بدون درگیر شدن با دنیای واقعی و مستقیم به سمت نگرانی ها رفتن به آنها اختصاص دهید.

  • به جای تلاش برای خوابیدن سعی کنید خود را بیدار نگه دارید

فکر به خوابیدن و آرزو برای اینکه زودتر به خواب روید دستورالعملی را صادر می کند تا بیشتر بیدار بمانید. این جا زمانی است که تفکر متناقض اتفاق می افتد. اگر شما با احساس راحتی و با تفکر بیدار بودن در رخت خواب باشید نمایان شدن اضطراب و ناامیدی از تلاش برای خوابیدن از شما دور می شوند و سطح انگیختگی پایین می آید.

  • از رخت خواب بیرون بیایید

اگر بیشتر از ۲۰ دقیقه است که در رخت خواب هستید و درگیری ذهنیتان ادامه دارد و قادر نیستید در ارامش به خواب بروید پس بهترین کار ترک رختخوابتان است.بدون اینکه به صفحه موبایلتان یا هر وسیله الکترونیکی دیگری نگاه کنید به گوشه ای از اتاق بروید و دفتری بردارید و تمام افکاری را که سراغتان می آید و باعث می شود به خواب نروید را بنویسید.

سپس به خود بگویید کلمات را رها کن آنها می توانند تا صبح صبر کنند. بعدبه رخت خواب برگردید و روی تنفستان متمرکز شوید و آگاهانه به واژه ها استراحت بدهید و به خودتان اجازه دهید تا بازه ای از خواب را داشته باشید.

  • هر چیز ناجوری را که داشتید بنویسید

۲۰ دقیق زمان بذارید تا هرچیز ناراحت کننده ای را که وجود دارد از ذهنتان بیرون بریزید و آنها را روی کاغذ بیاورید. این یک راه حل درمانی است برای اینکه بفهمید که چیزهای خیلی زیادی برای نگرانی وجود ندارد و به ندرت مسائلی وجود دارند که شما را به شدت نگران کنند. این کمک می کند که ببینید کدام نگرانی ها فرضی هستند ( اگر اشباه کنم شغلم و از دست خواهم داد) یا نگرانی های واقعی هستند ( من اشتباه کردم و شغلم و از دست می دهم).
اینگونه می توانید برای نگرانی های واقعیتان دنبال یک راه حل باشید وبرای نگران های فرضی تان  بدانید که باید آنها را دور بریزید.

  • به رخت خواب بروید و چند نفس عمیق بکشید

نفس عمیق کشیدن تکنیک قدرتمندی برای پرت کردن حواس است به خصوص اگر با شمردن همراه باشد.واقعا روی نفس کشیدن و شمردنتان تمرکزکنید و اگر حواستان پرت شد یاد داشت بردارید و بعد دوباره روی تمرینتان تمرکز کنید.

  • سعی کنید تا تلاش زیادی به خرج ندهید

تلاش زیادی با بی خوابیتان و درگیری با افکار مزاحم را رها کنید.یک رویکرد موفق برای مبارزه با این چرخه منفی این است که یاد بگیرید این جنگ های ذهنی را بپذیرید واز استراتژی ها اگاهانه کمک بگیرید.

  • برای اینکه صبح بتوانید از افتاب بهره ببرید برنامه ریزی کنید

قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید در ابتدای صبح کمک می کند ساعت مغز شما مجددا تنظیم شود و شب راحت تر بتوانید به خواب بروید۸ و اگر همه ی توصیه های بالا رد شد

  • می توانید از توصیه های متفکران در زمان های گذشته استفاده کنید مثل استفاده از زالو و غیره.

 

ترجمه توسط تیم تخصصی سایک نیوز

منابع :

http://edition.cnn.com/2017/05/15/health/sleep-expert-tips-partner/CNN

بیشتر بخوانید

 


telegram2 files