دکتر صبحی از برگزاری مجمع ملی ازدواج تا مهر ماه امسال خبر داد

دکتر صبحی از برگزاری مجمع ملی ازدواج تا مهر ماه امسال خبر داد

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ناصر صبحی قراملکی مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت:با جمع‌بندی فعالیت مجامع استانی خیرین ازدواج، در خرداد ماه امسال جلسه هم‌اندیشی میان خیرین و اولین مجمع ملی خیرین ازدواج تا مهرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خیریه ازدواج نباید در تامین جهیزیه محدود بماند،گفت: حفظ خانواده‌ها به مراتب مهمتر از تامین جهیزیه است. پژوهش ها نشان می‌دهد خیرین در تمامی حوزه ها اقدامات خیریه انجام داده‌اند و در مقابل در ازدواج اقدامات خیرین انفرادی است.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش افزود: به منظور ساماندهی اقدامات خیریه، بانک اطلاعاتی خیرین تشکیل شده و دستورالعمل ایجاد مجامع ازدواج نیز به استان ها ابلاغ شده است.

وی به ثبت نهایی مجمع خیرین پنج استان اشاره کرد و گفت: در برخی استان‌ها، این مجامع در شهرستان‌ها شکل گرفته است و در سه استان نیز در حال ثبت آن‌ها هستیم.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی وزارت ورزش افزود: فعالیت خیرین در مجمع  خیرین ازدواج به تامین جهیزیه محدود نمی‌شود. در واقع این مجمع به امر ازدواج و خانواده تواما می‌پردازد. هر چند می توان به طرقی جهیزیه را تامین کرد اما لازم است برای حفظ و پایداری خانواده‌ها نیز اقدام شود. برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره پیش، حین و بعد از ازدواج برای دستیابی به این هدف ضروری است بنابراین قصد داریم با شکل گیری مجمع  خیرین ازدواج،اقدامات خیریه به تمامی ابعاد خانواده و نیازمندی های ایجاد یک زندگی سالم و پایدار تسری یابد.

وی به مذاکره با کارخانه‌های تولید لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در سال جاری با چهار تا پنج درصد سود و در اقساط سه ماهه کارت خرید لوازم خانگی به میزان ۱۰ میلیون تومان را به هر یک از زوجین اختصاص دهیم.

وی در پایان هدف مجامع خیرین ازدواج را تسهیلگری در امر ازدواج دانست و اظهارکرد: لازم است کمک‌های خیرین نیز در سطح جامعه ساماندهی شود و تمامی متقاضیان را در بر گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files