پیشنهاد دانشگاه استنفورد برای بهبود نمرات دانشجویان

پیشنهاد دانشگاه استنفورد برای بهبود نمرات دانشجویان

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، دانشگاه استنفورد طی پژوهشی با پیشنهاد یک راه جدید امکان دست­یابی به نمرات بهتر را برای دانشجویان فراهم ساخت.

یونیورسیتی هرالد در این خصوص می نویسد: پژوهش های دانشگاه استنفورد نشان می­‌دهد دانشجویان هنگام مطالعه هر چه بیشتر به منابع درسی­‌شان فکر می­‌کنند، به همان اندازه به نمره بالاتری دست پیدا می­‌کنند. دانشجویان راه­‌های متعددی برای کسب نمره بالا دارند اما این پژوهش جدید نشان می­‌دهد که این امر با فکر کردن دانشجویان به فایده منابع درسی­‌شان نیز امکان­‌پذیر است.

این پژوهش نشان می­‌دهد دانشجویانی که در یک فعالیت کلاسی که توسط خودشان مدیریت می­‌شد شرکت داشتند و آن­ها را به فکر کردن و واکنش نسبت به تاثیر و فایده منابع درسی وا­ می‌داشت به مراتب نمره بهتری از همسالان خود کسب کردند.

پاتریشیا چن روانشناس از دانشگاه استنفورد می گوید: دریافتیم هنگامی که دانشجویان درگیر چنین فعالیتی می­‌شوند، دچار خود­مدیریتی می­‌شوند که فارغ از اینکه چه زمانی مطالعه کنند برایشان بسیار مفید و کمک کننده است.

امروزه دانشجویان با توجه به توسعه منابع آنلاین روش‌های متععدی برای مطالعه منابع درسی­‌شان دارند. با این وجود پژوهش ها نشان می­‌دهد دانشجویان همچنان در ایجاد راه­های مطالعه موثر دچار مشکل هستند. خانم چن و همکارانش یک تمرین مختصر و مفید را معرفی کردند که دانشجویان را برای استفاده بهتر و موثرتر از منابع راهنمایی می­‌کند.

نتایج این پژوهش به وضوح نشان می­‌دهد دانشجویانی که با استراتژی و برنامه مطالعه کردند در پایان نیم­سال موفق به فراگیری موثرتر و دست­یابی به نمرات بالاتر شدند و حتی بهترین نمایش را در بین همسالان خود داشتند.

 

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files