پیش نویس سند ملی اوتیسم تدوین شد

پیش نویس سند ملی اوتیسم تدوین شد

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اظهار داشت: پیش نویس سند ملی اوتیسم تدوین شده و این سند جهت تصویب در دستور کار شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۶ این سند ملی به تصویب برسد تا بتوان خدمات بهتری به بیماران ارائه کرد.

وی به راه اندازی کار گروه اوتیسم در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این کار گروه حدود یک سال در این وزارتخانه تشکیل شده و توانسته اقدامات خوبی را انجام دهد.

ایازی تهیه سند ملی اوتیسم را یکی از اقدامات گروه یاد شده اعلام کرد و گفت: غربالگری این بیماری و مشارکت بین بخشی دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران اوتیسم از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.

معاون وزیر بهداشت با اظهار امیدواری در زمینه ساماندهی جدید در حوزه بیماری های خاص، گفت: ما این موضوع را از طریق دبیرخانه شورای عالی سلامت پیگیری می کنیم تا تمام بیماری های خاص مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

ایازی ادامه داد: پیشنهاد بیماری هایی را که زمینه تصویب بیماری خاص دارند، تهیه و به دولت و مجلس ارائه خواهیم کرد.

وی بر لزوم بهره گیری از توان مردمی در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: در حوزه بیماری ها در جامعه با مشکلات زیادی مواجه هستیم و اگر نتوانیم زمینه مشارکت مردمی را فراهم کنیم، نمی توانیم به موفقیت های بزرگ در این زمینه دست پیدا کنیم.

ایازی ادامه داد: مشارکت های مردمی ابتدا در حوزه پیشگیری و سپس در حوزه درمان صورت می گیرد تا بتوان کمک مناسبی به بیماران و خانواده های انها انجام داد.

وی با اشاره به این که قرار نیست همه کارها توسط دولتمردان انجام گیرد، گفت: هر جا کار را به مردم واگذار کردیم، بهتر از دولتی ها کار را به نتیجه رساندند.

وی اظهار کرد: سه دستگاه اجرایی شامل وزارت بهداشت، وزارت رفاه، تامین اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش در این حوزه نقش اساسی دارند که امیدواریم با همکاری آنها بتوانیم خدمات مناسبی به بیماران اوتیستیک ارائه کنیم.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files