نگرانی برایتان مفید است!

نگرانی برایتان مفید است!

به گزارش سایک نیوز به نقل از سلامت آنلاین، بسیاری از افراد ممکن است چنان دچار نگرانی باشند که خود نیز از این مشکل رنج وافر ببرند. اگرچه متخصصان همواره توصیه کرده‌اند برای جلوگیری از بسیاری مشکلات و بیماری‌ها باید استرس و نگرانی را از خود دور کرد، اما دانشمندان کشف کرده‌اند که نگرانی جنبه‌های مثبتی هم برای زندگی انسان دارد.

در حالی که نگرانی همواره به عنوان یک هیجان منفی تلقی شده که مغز را به سمت استرس و اضطراب هدایت می‌کند و در نتیجه برای حفظ سلامت روان مضر پنداشته می‌شود، مطالعه‌ای جدید نشان داده است که نگرانی جنبه های مثبتی هم دارد.

این بررسی که از سوی یک استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، مشخص کرده است که نگرانی با به‌سازی حوادث آسیب‌زا، برنامه‌ریزی و پیش‌آمادگی تطبیقی، بهبودی از افسردگی و شرکت در فعالیت‌های ترویج سلامت و پیشگیری از بیماری می‌تواند مرتبط باشد.

«کیت سوینی» در مقاله‌ای که Social and Personality Psychology Compass آن را منتشر کرده، نگرانی را هم برای بدن و هم برای ذهن، مفید ارزیابی کرده است: با وجود شهرت منفی آن، همه نگرانی‌ها، مخرب و بیهوده نیستند بل‌که می‌توانند دارای فواید انگیزشی و عاطفی باشند.

او تاکید کرده در عین تعجب، به نظر می‌رسد شرکت‌کنندگانی در پژوهش که نگرانی بیشتری را در مدرسه و یا محل کار گزارش کرده بودند، بیشتر به دنبال کسب اطلاعاتی درباره واکنش به حوادث پراسترس و یافتن راه حل مشکلات بوده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files