بحث بر سر بیماری روانی دونالد ترامپ ادامه دارد

بحث بر سر بیماری روانی دونالد ترامپ ادامه دارد

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، گروهی از روانپزشکان و کارشناسان حوزه بهداشت روان در کنفرانسی در دانشگاه «ییل» آمریکا هشدار دادند که «دونالد ترامپ» به یک بیماری خطرناک روانی مبتلاست.

ایندپندنت در این خصوص می نویسد: گروهی از روانپزشکان و کارشناسان حوزه بهداشت روان در کنفرانسی که در دانشگاه ییل آمریکا برگزار شد، اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فردی بدگمان و متوهم است و مسئولیت اخلاقی آنها ایجاب می کند که به مردم آمریکا در مورد خطراتی هشدار دهند که به دلیل وضعیت روانی ترامپ، این کشور را تهدید می کند.

دکتر جان گارتنر متخصص در حوزه بهداشت روان، روان درمانگر و مشاور در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در سخنرانی خود در کنفرانس دانشکده پزشکی دانشگاه ییل اظهار داشت: این مسئولیت اخلاقی ماست که به مردم آمریکا در مورد بیماری خطرناک روانی دونالد ترامپ هشدار دهیم.

دکتر گارتنر همچنین گفت: اظهارات رئیس جمهور ترامپ در خصوص حضور بی سابقه جمعیت در مراسم تحلیف وی تنها یکی از علائمی است که از وجود یک مشکل بزرگتر خبر می دهد.

گارتنر در ادامه افزود: ترامپ بدتر از آنکه یک فرد دروغگو و خودشیفته باشد، یک فرد بدگمان، متوهم و خودبزرگ بین است و این مسئله را در نخستین روز از ریاست جمهوری خود ثابت کرد. اگر ترامپ واقعاً باور دارد که در مراسم تحلیف وی جمعیتی بی سابقه حضور یافته است، این نشانه ای دال بر متوهم بودن اوست.

دکتر برندی لی استادیار روانشناسی بالینی در دانشگاه ییل و رئیس این کنفرانس نیز گفت: همانطور که شماری از روانپزشکان مشهور و صاحب نام ذکر کردند وضعیت روانی ترامپ کاملاً روشن است. من فکر می کنم که عموم مردم در حال پی بردن به این موضوع هستند و به طور گسترده ای در مورد آن گفتگو می کنند.

جیمز گیلیگان روانپزشک و استاد دانشگاه نیویورک که به گفته خود بر روی برخی از خطرناک ترین افراد جامعه از جمله قاتلان و متجاوزان به عنف کار کرده است، می گوید که از وضعیت خطرناک ترامپ مطمئن است.

گفتنی است که دکتر گارتنر اوایل سال میلادی جاری با طرح یک طومار آنلاین خواستار برکناری ترامپ از مقام ریاست جمهوری شد. دکتر گارتنر در این طومار ترامپ را به لحاظ روانی فاقد توان لازم برای ادای شایسته وظایف ریاست جمهوری دانست. تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر این طومار را امضاء کرده اند.

 

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files