کم خوابی موجب کاهش مثبت اندیشی می شود

کم خوابی موجب کاهش مثبت اندیشی می شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از سلامت آنلاین، پژوهشگران دریافتند مثبت‌اندیشی و داشتن نگاهی خوشبینانه به پدیده‌های اطراف برای افرادی که خواب خوب و کافی ندارند، بسیار سخت است.

IANS در این خصوص می نویسد: پژوهشگران دانشگاه ایلینویز امریکا با تاکید بر نقش مهم خواب در توانایی تنظیم احساسات منفی در افراد مضطرب و افسرده، نشان داده‌اند که خواب ناکافی بر ناحیه‌ای خاص از مغز اثر می‌گذارد.

«هایده کلامپ» سرپرست این مطالعه می گوید: این ناحیه با تنظیم واکنش‌های عاطفی منفی مرتبط است؛ بویژه در افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب، اختلال خواب می‌تواند توانایی آنها را در دیدن ابعاد مثبت موضوعات پیرامونشان محدود کند.

پژوهشگران تحقیق خود را روی ۷۸ فرد ۱۸ تا ۶۵ سال مبتلا به اضطراب، افسردگی و یا همزمان دچار هر دو اختلال انجام دادند و با نشان دادن تصاویری نگران‌کننده از خشونت جنگ یا حوادث، واکنش آنها را با استفاده از اسکن MRI مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

بر اساس یافته‌های این پژوهش که جزئیات بیشتری از آن در نشریه افسردگی و اضطراب (Depression and Anxiety) منتشر شده است، ناحیه‌ای که از خواب ضعیف اثر می‌پذیرد، قشر کمربندی قدامی مغز (dorsal anterior cingulate cortex) است که در افراد کم خواب دچار افسردگی و اضطراب، احتمالا مجبور است برای تغییر دادن واکنش‌های عاطفی منفی، سخت‌تر کار کند.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files