امکان کنترل اختلالات روانی در دوره جنینی وجود دارد؟

امکان کنترل اختلالات روانی در دوره جنینی وجود دارد؟

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا،دکتر ولوییز فابریک استاد دانشگاه پیکاردی و رییس موسسه پزشکی INSERM فرانسه از امکان محدود کردن برخی بیماری های مرتبط با اعصاب و روان در دوره جنینی خبر داد.

 وی افزود: برخی اختلالات نظیر اوتیسم و اسکیزوفرنی از هفته بیستم به بعد در دوران جنینی قابل شناسایی و کنترل است.بر این اساس می توان راهبردهایی برای کنترل و محدود کردن این بیماری ها در دوره جنینی بکار برد.

رییس دپارتمان کلینیک نوروفیزیولوژی بالینی ( مغز و اعصاب) فرانسه در زمینه درک جنین از شرایط در چهار ماهگی گفت: از آنجا که ارتباطی بین قشر مغز و دنیای بیرون برای جنین وجود ندارد، به احتمال زیاد این نظریه رد شده و مغز جنین در این دوران قادر به شنیدن و دیدن و احساس لامسه نیست.

وی همچنین افزود: برای داشتن هوشیاری و خودآگاهی نیاز به ارتباط با دنیای بیرون است.

این استاد دانشگاه فرانسه در زمینه اقدامات لازم از سوی والدین برای باهوش تر شدن کودکان در دوره جنینی خاطرنشان کرد: تمامی فرآیندهایی که یک جنین بصورت طبیعی طی می کند و تمامی فرآیندهایی که در مغز صورت می گیرد، می تواند بر میزان ‘آی.کیو’ (IQ) جنین تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: از آنجا که برخی اختلالات در هفته بیستم به بعد قابل تشخیص است در این مدت، مسائل مهمی پدیدار می شود که مادر برای کنترل شرایط باید نسبت به آن آگاهی یابد.

فآبریک، با رد فرضیه نگهداری جنین در فضای ایزوله و بدون ارتباط با محیط بیرون، بهترین مکان برای مراقبت و تشخیص برخی اختلالات را رحم مادر دانست.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files